139000
۱۸ بهمن ۱۳۹۶

مانور مشترک هلال احمر خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

مانور منطقه‌ای تیم‌های درمانی، جستجو و نجات با حضور استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه مبارک فجر با ارائه خدمات پزشکی، پرستاری، مادر و کودک، تغذیه، بهداشت و روان و بهداشت محیط در دهستان جاورده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در این مانور تیم‌های درمانی، جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری مانور مشترک امداد و نجات توانایی خود برای مقابله با آسیب‌های طبیعی سنجیدند.
بعد از برگزاری مانور امداد و نجات تیم هلال احمر استان خوزستان بیمارستان استقرار سریع را با برپایی چادرها در دبیرستان شمس تبریزی جاورده برپا کردند و خدمات لازم را به متقاضیان ارائه دادند.
تیم‌های بهداشتی و درمانی هلال احمر خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با برپایی چادر و تجهیز کلاسهای درس خدمات لازم در زمینه پزشکی، مادر و کودک، تغذیه، بهداشت و روان و بهداشت محیط و دیگر خدمات پزشکی را به صورت رایگان به مردم دهستان جاورده و روستاهای اطراف ارائه دادند.

در این مانور علاوه بر دهستان یک هزار و 500 نفری جاورده خدمات بهداشتی و درمانی به 20 روستای همجوار نیز ارائه شد.
فرماندار کهگیلویه نیز در این مانور حضور استان خوزستان به‌عنوان استان معین در مانور منطقه‌ای را بسیار مهم دانست و گفت: برگزاری مستمر این مانورها نقش مهمی در کاهش آسیب‌های طبیعی دارد.
علی پوزش شهرستان کهگیلویه را یکی از شهرستان‌های زلزله خیز دانست و اظهار کرد: برگزاری مانورهای امداد و نجات با همکاری استان‌ها در ارتقاء توانمندی امدادگران مفید است.

وی با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر استان خوزستان و جمعیت هلال احمر استان گفت: چاروسا یکی از بخش‌های محروم استان است که ارائه این گونه خدمات ضروری است.
پوزش تصریح کرد: امکانات شهرستان کهگیلویه در مقابله با حوادث طبیعی مساعد نیست و برگزاری این مانورها برای آگاهی و ارتقاء اطلاعات مردم مؤثر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مانور اظهار کرد: مانور منطقه‌ای به مناسبت دهه فجر با حضور استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های چرام، لنده و کهگیلویه برگزار شد.
امان الله جهانبین هدف از برگزاری این مانور منطقه‌ای را علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان، بالا بردن توان عملیاتی نیروهای امدادی اعلام کرد.

وی با اشاره به خدمات خوب جمعیت هلال احمر استان به زلزله زدگان کرمانشاه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان دارای نقاط ضعفی است که برگزاری این مانورها به ارتقاء توانمندی نیروهای امدادی کمک می‌کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تعداد امداد گران داوطلب در حوزه معاونت امداد و نجات در استان را یک هزار و 268 نفر عنوان کرد و گفت: 531 نفر از این تعداد زن و مابقی مرد هستند.

معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز در برگزاری این مانور افزود: تیم‌های بهداشت و درمانی استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های ویزیت پزشک، نوار قلب، مامایی، تغذیه، پرستاری، بهداشت محیط، و روانشناسی به مراجعه کنندگان خدمات لازم را ارائه دادند.
عسکر حکمتی بیان کرد: در این مانور منطقه‌ای 800 نفر ویزیت، 52 نفر نوار قلب، 125 نفر خدمات مامایی، 140 نفر خدمات تغذیه 67 نفر خدمات روانشناسی را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در این راستا به 325 نفر خدمات پرستاری و برای 127 نفر آزمون قندخون به‌صورت رایگان انجام شد.
حکمتی عنوان کرد: در این مانور منطقه‌ای 150 میلیون ریال داروی رایگان نیز بین بیماران توزیع شد.
ناظر آموزشی معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور نیز در برگزاری این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: مانورهای منطقه برای آشنایی با شرایط فرهنگی و اجتماعی و ارائه خدمات بهتر در مواقع بحرانی در استان‌های مختلف و محروم برگزار می‌شود.
حیدر داودی افزود: به مناسبت دهه فجر هفت مانور منطقه‌ای در 31 استان کشور در حال برگزاری است.
وی این استان‌ها را شامل خراسان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، آذربایجان غربی و یکی از شهرستان‌های تهران اعلام کرد.

داودی تصریح کرد: این مانورها به‌صورت چرخشی و مستمر در طول سال در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.
دهستان جاورده با یک هزار و 500 نفر جمعیت یکی از پرجمعیت‌ترین 10 دهستان شهرستان کهگیلویه در فاصله 45 کیلومتر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار