138448
۱۶ بهمن ۱۳۹۶

تصویرگری در کنار نوشتن داستان‌ها لذت بخش است

مسلمان فرانسوی مقیم ایران و تصویرگر کتاب کودک با بیان اینکه تکنیک نوشتن و تصویرگری در کنارهم بستگی به سلیقه نویسنده و نوع داستان دارد گفت: تصویرگری در کنار نوشتن داستان‌ها برای من بسیار لذت بخش است.

به گزارش کودک پرس ، کلر ژوبرت شامگاه یک‌شنبه به مناسبت دهه فجر در جمع اعضای کانون‌های کودکان و نوجوانان بندرعباس که در مرکز شماره 3 برگزار شد اظهار داشت: انتخاب تکنیک نوشتن و تصویرگری بستگی به سلیقه نویسنده و نوع داستان دارد من نیز تلاش کرده‌‌ام به سبک و شیوه‌ای بنویسم که بتوانم پیام‌‌های اصلی را به سهولت در اختیار مخاطبانم قرار دهم.

وی که از معدود نویسندگانی است که آثارش را تصویرگری می‌کند، ادامه داد: از کودکی علاقه زیادی به نقاشی داشتم و زمانی که داستان‌نویسی را آغاز کردم فکر ‌کردم شاید بتوانم داستان‌هایم را خودم تصویرگری کنم و حالا خیلی خوشحالم که می‌توانم به این دو هنر در کنار هم بپردازم.

این نویسنده حوزه کودک بیان کرد: متاسفانه بسیاری از کودکان زمانی که بزرگ می‌شوند نقاشی را کنار می‌گذارند اما من چون از کودکی نقاشی می‌کردم در کنار نویسندگی کار تصویرگری کتاب‌هایم را خودم انجام می‌دهم.

ژوبرت علت نوشتن کتاب در جست‌وجوی خدا را جست‌وجوی خود خدا دانست و افزود: خدا برای من مهم است من زمانی که وضو می‌گیرم یا نماز و قرآن می‌خوانم در جستجوی خدا هستم، دوست دارم کودکان نیز همیشه به یاد خدا باشند و از خدا کمک بگیرند.

وی دلیل انتخاب شخصیت‌های حیوانی در بیش‌تر کتاب‌هایش را عدم محدودیت‌های دنیای حیوانات دانست و تصریح کرد: وقتی شخصیت‌های یک داستان انسان باشند محدودیت‌ها در پرداختن به آن شخصیت‌ها پیش می‌آید، اما دنیای حیوانات این ویژگی را ندارد و می‌توان خلاقیت بیش‌تری از شخصیت حیوانان در داستان‌ها به‌کار گرفت.

کلر ژوبرت در سال 1961 میلادی برابر با 1340 خورشیدی در پاریس متولد شده و در 19 سالگی مسلمان شد و بعد با یک دانشجوی ایرانی ازدواج کرد. وی که سال‌ها مقیم ایران است در حوزه کودک و نوجوان مشغول نویسندگی و تصویرگری بوده و با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری دارد. «کلوچه‌های خدا»، «خداحافظ راکون پیر»، «در جست‌وجوی خدا»، «امین‌ترین دوست»، «قصه دختر کوچک» و «فقط یک بوس کوچولو» تعدادی از کتاب‌های این نویسنده حوزه کودک و نوجوان است.

منبع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار