135938
۰۲ بهمن ۱۳۹۶
حاشیه‌های شهر بی‌شهردار تمامی ندارد؛

سرپرست شهرداری بروجرد درمورد انتشار تصاویرکودکان کار توضیح می‌دهد

انتشار تصاویر تعدادی کودک کار و خیابانی در فضای مجازی موجب واکنش اعضای شورای شهر بروجرد شد تا حاشیه‌های شهر بدون شهردار استمرار داشته باشد.

به گزارش کودک پرس ، در حالی شهر بروجرد هم‌اکنون شهردار ندارد و حکم شهردار جدید این شهر بلاتکلیف است که برخی حاشیه‌ها و معضلات هرروز بیشتر خود را نشان می‌دهد که آخرین مورد آن انتشار تصاویر کودکان کار در فضای مجازی بود که واکنش‌های مختلف و متفاوتی را به همراه داشت.

فریبرز محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با پخش تصاویر کودکان کار از سوی شهرداری بروجرد در فضای مجازی اظهار داشت: در این رابطه امروز از رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد خواسته‌ایم که روز سه‌شنبه سرپرست شهرداری بروجرد را به صحن علنی شورا احضار کنند تا در این رابطه پاسخگو باشند.

 

 

احضار شهردار به صحن شورا برای پاسخگویی

 

وی بابیان اینکه به‌طورمعمول در چنین مواردی در مجلس در مورد وزارتخانه‌ها و در شورای اسلامی شهر در رابطه با شهرداری، به‌عنوان شوراهای فرادستی ورود پیدا می‌کنند گفت: در این راستا ما نیز اعضای شورای شهر هستیم و امور شهرداری زیر نظر ما است و از رئیس شورای شهر بروجرد خواسته‌ایم که روز سه‌شنبه سرپرست شهرداری که بالاترین مقام اجرایی شهرداری است را به صحن علنی شورا برای پاسخ‌گویی و علت این اتفاق دعوت کند.

 

 

شهرداری معضلات بزرگ‌تری دارد

 

این عضو شورای اسلامی شهر بروجرد در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ما در بروجرد معضلات بزرگ‌تری داریم و مصوبات زیادی نیز داشته‌ایم که از سوی سرپرست شهرداری بروجرد اجرایی نشده و این در حالی است تعدادی بچه را گرفته‌اند و عکس آن‌ها را جهانی کرده‌اند افزود: در این رابطه سرپرست شهرداری بروجرد باید پاسخ بدهد که چرا این رفتارها و این اتفاق رخ‌داده است.

محسنی در پاسخ به این سؤال خبرنگار مهر که این کودکان، کودکان کار بوده‌اند یا خیابانی؟ افزود: ظاهراً این کودکان کاسبی سرپایی داشته‌اند که چند نفر از آن‌ها حدود ۱۰ سال و چند نفر دیگر از آن‌ها نیز ۱۵ تا ۱۶ ساله هستند.

 

 

عضو دیگر شورا: این کودکان برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کرده‌اند

 

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که اشرف چگنی عضو دیگر شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چیزی که من شنیده‌ام تعدادی از این بچه‌ها از شهرهای اطراف بروجرد به‌عنوان دست‌فروش آمده‌اند و برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کرده‌اند.

وی بابیان اینکه هنگامی‌که حوزه‌ای از شهرداری که مربوط به این بخش است متوجه این موضوع می‌شود این کودکان را جمع‌آوری می‌کند گفت: همچنین این کودکان را به شهر خودشان فرستاده‌اند.

این عضو شورای اسلامی شهر بروجرد در ادامه سخنان خود بابیان اینکه این کودکان به‌صورت گروهی وارد شهر شده‌اند که عکس آن‌ها را گرفته‌اند و در کانال شهرداری منتشر کرده‌اند گفت: اعضای شورای شهر در این رابطه اعتراض کرده بودند که عکس‌ها را برداشته‌اند.

چگنی ادامه داد: من با روابط عمومی که صحبت کردم، گفتند، به من گفته‌اند که این‌ها به‌عنوان دست‌فروش برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کرده‌اند.

 

 

همه دستگاه‌ها در قبال نظم و انضباط شهر مسئول هستند

 

وی با تأکید بر اینکه این کودکان اهل شهر بروجرد نبوده‌اند گفت: این کودکان به‌صورت گروهی به بروجرد آمده‌اند.

این عضو شورای اسلامی شهر بروجرد با تأکید بر اینکه اگر اهل بروجرد بودند ما از طریق دستگاه‌های مختلف مسائل آن‌ها را پیگیری می‌کردیم گفت: در رابطه با جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی باید سایر دستگاه‌ها نیز همکاری کنند چراکه در این زمینه تمامی آوار بر سر شهرداری ریخته شده است.

چگنی بابیان اینکه سایر نهادها نیز در قبال نظم و انضباط شهر مسئول هستند و تنها بر عهده شهرداری نیست ادامه داد: ادارات مربوطه در این زمینه مانند بهزیستی، نیروی انتظامی، شهرداری و … دست‌به‌دست هم دهند تا این مشکلات پیش نیاید.

 

وی بابیان اینکه باید این موضوع بررسی شود که چرا یک‌مرتبه تعدادی کودک و نوجوان وارد شهر می‌شوند گفت: باید در این زمینه ریشه‌یابی صورت گیرد.

روند ساماندهی کودکان کار در شهرهای مختلف کشور به‌ویژه کلان‌شهرها طی ماه‌های گذشته همواره محل اظهارنظرهای مختلف و متفاوتی بوده است که به نظر می‌رسد در این زمینه باید تصمیم‌گیری مناسب و معقولی انجام شود.

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار