135925
۰۲ بهمن ۱۳۹۶
در كارگاه آموزشى طرح پروژه ملی کودک و اینترنت (کوا) مطرح شد:

توصیه پلیس فتا درباره انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی در اینترنت

كارگاه آموزشى با مشاركت پليس فتا، آموزش ‌و پرورش و سازمان فناورى اطلاعات وارتباطات‌ در کانون رشد آموزش و پرورش البرز در راستای اجرای پروژه ملی کودک و اینترنت(کوا) و مسائل وابسته به آن برگزار گرديد.

به گزارش کودک پرس ، کارشناس پليس فتا استان البرز در جمع دانش آموزان در کانون رشد آموزش و پرورش البرز بیان کرد: امروزه اینترنت جزء اصلی‌‌ترین و مهمترین ابزارهای ارتباطی بین همه کاربران شده است و باید آموزش‌ و مهارت‌های لازم در این خصوص داده شود خصوصاً در موارد امنیتی این موضوع حتماً باید مدنظر قرار بگیرد به طوری که همه کودکان و نوجوانان هرگز فایلی را بدون هماهنگی با والدین خود بر روی کامپیوتر دانلود نکنند.

وی افزود: همواره مراقب باشید تا هیچگونه اطلاعاتی در مورد خود یا افراد خانواده خود را‌، هرگز بر روی اینترنت منتشر نکنید.

این کارشناس سایبری ادامه داد: اگر کسی به صورت آنلاین به شما ناسزا می‌گوید یا شما را آزار می‌دهد و یا برای شما ایمیل‌های ناخواسته ارسال می‌کند سریعاً به والدین خود اطلاع دهید.

 

وی تصریح کرد: به خاطر داشته باشید که بر روی اینترنت‌، کاربران می‌توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط طولانی اینترنتی اعتماد شما را جلب کنند هرگز حرف‌های آنها را باور نکنید.

‌کارشناس پلیس فتا با اشاره به تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یادآور شد: اگر شما از اتاق‌های گفتگو (Chat Rooms) استفاده می‌کنید، از نام‌ واقعی یا آدرس ایمیل خود استفاده نکنید و از نام‌هایی متفاوت از آن‌ها استفاده کنید.

 

وی خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشید‌، دوستی اینترنتی‌، روابط و گفتگوها هرگز نمی‌تواند مانند گفتگو با یک شخص واقعی باشد.اگر واقعاً نیاز به صحبت کردن دارید سعی کنید با دوستان واقعی خود و یا افراد خانواده‌ی خود صحبت کنید.

این کارشناس سایبری همچنین عنوان کرد: هرگز کالایی را بدون اجازه و هماهنگی با والدین خود به صورت آنلاین خرید نکنید.

کارشناس پلیس فتای استان البرز در پایان به سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir اشاره کرد و گفت: در صورت مواجهه با هرگونه سایت مشکوک و مجرمانه موارد را در قسمت گزارشات مردمی سایت پلیس فتا درج نمایید.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار