135874
۰۲ بهمن ۱۳۹۶

آموزش مهارت‌های زندگی «دخترانه‌ها» در حرم مطهر حضرت معصومه(سلام‌الله علیها)

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در فصل زمستان با آموزش مهارت‌های زندگی در قالب کلاس معارفی «دخترانه‌ها» میزبان دختران نوجوان است.

به گزارش کودک پرس ، از آنجایی که دوران نوجوانی، دوران حساسی است و نوجوانان از تغییرات تحولات روحی خود تحت تأثیر ترشح هورمون‌های بلوغ اطلاع چندانی ندارد؛ اغلب با دوستان و خانواده خود دچار مشکل می‌شوند و یا توان کنترل احساسات خود به‌ویژه خشم را ندارند.

بر همین اساس، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین و خانواده‌ها در دوران نوجوانی این است که  احساسات فرزند خود را چگونه کنترل کرده و به چه شکل به او آموزش دهند که احساسات این مقطع زودگذر بوده و با آرامش می‌توان آن سپری کرد.

در راستای تحقق رهنمودهای مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای که بقاع متبرکه و حرم اهل‌بیت علیهم السلام را قطب‌های فرهنگی و فیض معارف دینی در عالم امکان می‌دانند، امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها همانند فصل‌های گذشته سال در فصل زمستان نیز سهم نوجوانان را از برنامه‌های فرهنگی و معارفی آستان بانوی کرامت در نظر گرفته و اقدام به برگزاری کلاس معارفی «دخترانه‌ها» با محوریت آموزش مهارت‌های  زندگی به دختران 14 تا ۱۷ سال کرده است.

 

دختران نوجوان در این کلاس معارفی می‌توانند با تدریس خانم رضایی از اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران مهارت‌های کنترل خشم، کنترل استرس و اضطراب، مهارت حل مسئله، مهارت خودآگاهی و مهارت تصمیم‌گیری در شرایط مختلف را به استناد سیره و سبک زندگی اهل‌بیت علیه‌السلام بیاموزند.

همچنین دختران نوجوان با حضور در این کلاس معارفی می‌توانند با کمک معارف عمیق اسلامی این دوره حساس را با موفقیت و آرامش پشت سر گذاشته و دوران نوجوانی برای آنها یک دوره گذار همراه با موفقیت بزرگ در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی باشد.

 

این کلاس برای آرامش خاطر والدین روزهای پنجشنبه در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است،۵ بهمن‌ماه آخرین فرصت ثبت‌نام در این کلاس پرکاربرد معارفی است و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این کلاس می‌توانند در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 14 عصر به امور فرهنگی خواهران واقع در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها مراجعه کرده و یا با شماره‌های 37175515 و 37175512 تماس بگیرند.

 

 

منبع: خبرگزاری حوزه

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار