135698
۰۱ بهمن ۱۳۹۶
معاون عمليات سازمان آتش‌نشانی قزوين:

کودک ۴ ساله قزوینی از خطر سقوط نجات یافت

معاون عمليات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمنی شهرداری قزوين گفت: با تلاش و حضور به موقع آتش‌نشانان کودک چهار ساله‌ای که در آستانه سقوط از نمای ساختمان سه طبقه قرار داشت، نجات يافت.

به گزارش کودک پرس ، قدیر موسی‌خانی اظهار داشت: در پی تماس شهروندان با سامانه 125 در ساعت 18:04 دقیقه روز گذشته از مشاهده کودکی در بالکن طبقه سوم یک باب ساختمان مسکونی واقع در خیابان 13 آبان واقع در ناحیه مینودر قزوین خبر داده شد که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی قزوین بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه شماره چهار مینودر را به محل حادثه رهسپار کرد.

وی افزود: در جریان این حادثه، پسر بچه چهار ساله‌ای به دلیل تنهایی و نبود اعضای خانواده در منزل با ورود به داخل بالکن واحد مسکونی در طبقه سوم، سر و قسمتی از بدن خود را از بین نرده‌ها عبور داده و هر لحظه در آستانه سقوط قرار می‌گیرد.

 

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین عنوان کرد: آتش‌نشانان در کمتر از دو دقیقه خود را به محل حادثه رساندند و به دلیل بسته بودن درب این واحد، بی‌درنگ و با رعایت موارد ایمنی از نمای ساختمان اقدام به عملیات کرده و خود را به کودک مضطرب رساندند و از بروز حادثه‌ای تلخ جلوگیری کردند.

موسی‌خانی با اشاره به حضور کارکنان اورژانس در محل حادثه یادآور شد: نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی پس از باز کردن درب این واحد و انجام عملیات روانی به منظور سرگرم کردن کودک تا زمان رسیدن اعضای خانواده وی در محل حادثه باقی ماندند و در ادامه با تحویل این کودک به خانواده اش و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم به مأموریت خود پایان دادند.

 

این مسؤول در خاتمه از عموم شهروندان درخواست کرد توصیه‌های ایمنی را در تمامی موارد رعایت کرده و از تنها گذاشتن کودکان در محیط خانه و یا خودرو حتی برای مدت کوتاه خودداری کنند.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار