135651
۰۱ بهمن ۱۳۹۶
مدیرمرکز پاسخگویی به سوالات دینی حوزه علمیه قزوین:

هوشیاری والدین برای نوجوانان نسبت به محبت‌های جعلی سودجویان در فضای مجازی

حجت الاسلام ابوالقاسمی مدیرمرکز پاسخگویی به سوالات دینی حوزه علمیه قزوین درباره نظارت والدین در حضور فرزندانشان در فضای مجازی اشاره کرد و حساسیت بیشتر والدین نسبت به این موضوع را خواستار شد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام علی ابوالقاسمی در جلسه هم اندیشی مدیران مدارس که درسالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سوالات دینی حوزه علمیه قزوین برگزارشد، به اهمیت فضای مجازی درعصر کنونی اشاره کرد و گفت: همان طور که خانواده‌ها حساسیت ویژه‌ای در تنها نبودن دختر و پسر نوجوان در محیط بیرون از خانه دارند، دقیقا همان حساسیت را باید در فضای مجازی هم داشته باشند و نگذارند نوجوانان خودبه تنهایی وارد دنیای مجازی باشند.

وی افزود: هر چند برخی نرم‌افزارها برای پنهان نگهداشتن اطلاعات و پوشه‌های شخص وجود دارد؛ ولی اگر خانواده‌ها آگاهی کافی داشته باشند می توانند این موارد را هم کنترل نمایند و البته در این مورد خانواده باید صمیمیت خود را حفظ کند و فرزند حس نکند پدر و مادرش نقش پلیس در خانه را دارند.

مدیرمرکز پاسخگویی به سوالات دینی حوزه علمیه قزوین ادامه داد: اصل مساله محبت باید به فرزندان آموزش داده شود تا فرزندان در مواجهه با محبت های جعلی بیرون از خانه توان تشخیص محبت جعلی از محبت اصلی را داشته باشند شیادان و سودجویان در دنیای خارج و بیشتر در فضای مجازی به دنبال طعمه‌های خود با قلاب محبت‌اند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: دنیای مجازی سادهترین فضا برای ابراز عشق و محبت های جعلی سودجویان نسبت به نوجوانان مخصوصا دختران هست و اگر فرزندان در کانون خانواده مورد محبت قرار نگیرند و طعم شیرین محبت اصلی را نچشند، در مواجهه با محبتهای جعلی بیرون از خانواده تسلیم خواهند شد و توان تشخیص محبت جعلی از اصلی را نخواهند داشت.

کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: امروز حضور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سبب بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی همانند قتل و جنایت و اشاعه و ترویج خرافه پرستی، تغییر هویت فرهنگی و سبک زندگی فردی و اجتماعی بوده است.

وی از حضور مبلغین و مشاورین مرکز پاسخگویی به سوالات دینی در مدارس دخترانه و پسرانه استان خبر داد و گفت: در 9 ماهه اول امسال، دو هزار و ۴۳۰جلسه در مدارس استان اعم از (دخترانه –پسرانه ) حضور مشاورین و مبلغین برجسته این مرکز  پاسخگویی به سوالات حضور داشته و توانستند به بسیاری از شبهات وسوالات دانش آموزان به خوبی پاسخ دهند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: این مرکز علاوه بر داشتن 56 مبلغ و مبلغه در 77 مدرسه استان علاوه بر کار مشاوره خانوادگی به دانش آموزان ،برنامه های فرهنگی وقرآنی نیز در این مدارس به خوبی اجرا نموده که مورد استقبال خانواده های دانش آموزان واولیای مدرسه قرارگرفته است.

منبع: خبرگزاری حوزه

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار