135415
۳۰ دی ۱۳۹۶

مهمانی لاله‌ها به میزبانی ۲ نوجوان شهید + تصاویر

پیکر پاک و مطهر دو تن از شهدای جاویدالاثر استان خوزستان پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی شناسایی شد و به خاک وطن بازگشت که اقشار مختلف مردم در معراج شهدای اهواز به زیارت آنها رفتند.

به گزارش کودک پرس ، پیکر پاک و مطهر دو تن از شهدای جاویدالاثر استان خوزستان پس از سال‌ها غربت و بی‌نشانی شناسایی شد و به خاک وطن بازگشت.

پیکر مطهر این شهدای والامقام پس از انجام مراحل شناسایی از معراج شهدای تهران به اهواز منتقل شد و در فرودگاه بین‌المللی اهواز مورد استقبال مسئولان لشکری و کشوری قرار گرفت.

پس از استقبال از شهدای تازه شناسایی‌شده استان خوزستان در فرودگاه بین‌المللی اهواز، پیکر مطهر این شهیدان به معراج شهدای این شهر انتقال یافت تا مردم به زیارتشان بیایند.

معراج شهدای اهواز در پادگان شهید علی محمودوند واقع در سه‌راه خرمشهر، اتوبان سردار شهید اسکندری، کیلومتر 2 جاده اهواز اندیمشک بین سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) خوزستان و شهرک شهید میثمی و جنب منازل سازمانی شهید بهشتی قرار دارد.

 

یکی از این شهدای گلگون‌کفن شهید فرزاد سمالی فرزند ولی است که در روز نهم اردیبهشت ماه سال 1347 در شهر ترکالکی گتوند دیده به جهان گشود که در دوران هشت سال دفاع مقدس پابه‌پای رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و به نبرد با دشمنان پرداخت.

این دلیرمرد خوزستانی پس از حضور در جبهه‌ها در تاریخ نهم اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر شربت شهادت نوشید و عندربهم یرزقون شد ولی پیکر پاکش از آن زمان تاکنون بی‌نام‌‌ونشان بود.

شهید فرزاد سمالی در سن 15سالگی به فیض شهادت نائل آمد و جاویدالاثر شد ولی یادبودی برای ایشان در گلزار شهدای امامزاده محمدبن زید(علیه‌السلام) شهر ترکالکی بنا نهادند که مونس خانواده شده بود.

یکی دیگر از شهدای تازه از سفر برگشته شهید امرالله احمدی فرزند موسی نام دارد که در روز 30 فروردین ماه سال 1345 دیده به جهان گشود و در دوران سخت جنگ تحمیلی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت.

این دلیرمرد خوزستانی در تاریخ هجدهم بهمن ماه سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و نام خود را در دفتر 23 هزار شهید گلگون‌کفن استان خوزستان ثبت کرد.

شهید امرالله احمدی در سن 16سالگی در منطقه عملیاتی شیب نیسان در عراق به شهادت رسید و پیکر پاکش از آن زمان تاکنون بی‌نام‌ونشان بود.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار