135351
۲۸ دی ۱۳۹۶
رئیس اداره بهزیستی ابرکوه خبر داد؛

شناسایی ۸۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم در ابرکوه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابرکوه گفت: تا کنون تعداد هزار و ۷۰۰ کودک ابرکوهی در طرح غربالگری تنبلی چشم شرکت کردند که از این تعداد ۸۰ مورد مشکوک شناسایی و جهت بررسی بیشتر به متخصصان ارجاع داده شدند.

به گزارش کودک پرس ، تنبلی چشم یکی از علل شایع کم ‌بینایی و نابینایی  است که اگر به‌ موقع تشخصی داده شود، در بسیاری از موارد قابل ‌پیشگیری است. یکی از راهکارهای تشخیص، اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در بین کودکان است که بهترین زمان برای شناسایی و درمان این بیماری 3 تا 6 سال معرفی شده است.

در همین راستا زهره اکرمی رئیس اداره بهزیستی ابرکوه اظهار کرد: طرح غربالگری تنبلی چشم همه ساله در شهرستان ابرکوه برگزار می شود که متأسفانه حدود 10 الی 15 درصد کودکان پیش دبستانی به دلایلی از جمله سهل انگاری یا بی اطلاعی خانواده ها و همچنین ضعف اطلاع رسانی در جامعه، در این طرح شرکت نمی کنند.

 

اکرمی اذعان کرد: طرح مذکور از ابتدای آبان ماه در ابرکوه آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت. والدین می توانند با مراجعه به مهدهای کودک، پیش دبستانی ها، مراکز بهداشت مناطق شهری و روستایی، از وضعیت بینایی چشم کودکان 3 تا 6 خود مطلع شده و در صورت تنبلی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: مجرین طرح غربالگری چشم در ابرکوه در روزهای 5 شنبه هر هفته از ساعت 9 تا 11 صبح در محل مهد کودک شادمانه شهرستان ابرکوه، آماده خدمت رسانی به خانواده ها هستند.

رئیس اداره بهزیستی ابرکوه از معاینه چشم هزار و 700 کودک خبر داد و خاطرنشان کرد: از بین 979 کودک در نقاط شهری و 721 کودک در روستاها که با دستگاه های بینایی سنجی مورد معاینه قرار گرفتند، 80 مورد مشکوک تشخیص داده شد که جهت بررسی بیشتر به متخصصان چشم ارجاع داده شدند.

 

اکرمی هدف از اجرای طرح مذکور را ارتقای سطح سلامت بینایی کودکان دانست و یادآور شد: تعداد 2 هزار و 218 کودک بین 3 تا 6 سال در سال گذشته مورد معاینه قرار گرفتند که در میان آنها 112 مورد اختلال چشمی از جمله ضعف چشم، عیوب انکساری، استرابیسم و آمبلیوپی شناسایی و مورد درمان قرار گرفت.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار