135311
۲۸ دی ۱۳۹۶
سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران مطرح کرد؛

مهدکودک‌ها نقطه شروع استعدادیابی باشد

ضرغام سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معتقد است برای موفقیت در زمینه استعدادیابی باید در وهله اول از مهدکودک‌ها و مدارس آغاز شود.

به گزارش کودک پرس ، نصرت‌الله ضرغام سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در همایش مدیریت استعدادهای هزاره سوم که در دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی این صندوق کمک به توسعه علم و فناوری در کشور است، چرا که صندوق این موضوع را مهم دانسته و همیشه در این مسیر گام برمی‌دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کودکان، دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران افرادی هستند که به طور مستقیم از حمایت های این صندوق برخوردار می‌شوند.

ضرغام گفت: این صندوق حمایت از پژوهشگران جوان را از چندین سال پیش آغاز کرده است و در حال بومی‌سازی و اجتماعی کردن علم و دانش در این زمینه است.

سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تصریح کرد: امروزه تقویت زیرساخت‌های علم و فناوری جامعه یکی از وظایف سه گانه این صندوق از پژوهشگران و فناوران کشور است.

 

وی اظهار کرد: راه پیشگیری از معضل بیکاری استفاده از تحول در تفکر و تکنولوژی نو است و باید مردم به این امر آگاه باشند که تکنولوژی نو توشه‌ خوبی برای از بین بردن این مشکل در دنیاست.

سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در ادامه گفت: باید در وهله اول ذهن‌های برتر را در کشور شناسایی و سپس روی این افراد سرمایه‌گذاری کنیم.

ضرغام افزود: امروزه سازمان‌ها به خوبی دریافته‌اند که موقعیت مطلوب در کشور از طریق نخبگان با استعداد شکل می‌گیرد و ما باید برای موفقیت در این زمینه برنامه مدونی داشته باشیم که آن هم از مهد کودک‌ها و مدارس باید آغاز و از آنجا استعدادیابی را در بچه‌ها ردیابی کنیم.

سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تاکید کرد: در این زمینه ما برنامه‌ای با آموزش و پرورش داشته‌ایم تا از این طریق اختراعات دانش‌آموزان با استعداد را به ثبت برسانیم.

 

 

هر کودک می تواند بازمانده یک فرصت از دست رفته باشد

ضرغام افزود: امروزه بیست درصد بچه‌ها در مهد کودک‌ها هستند و باید در این زمینه نگاه ویژه و سرمایه‌گذاری مدون و بهتری روی کودکان شود، چرا که هر کودک می تواند بازمانده یک فرصت از دست رفته باشد.

سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران بیان کرد: در حال حاضر 17 هزار مهد کودک در کشور وجود دارد که نیمی از آنها در مناطق روستایی هستند.

وی بیان کرد: به هر حال خلاقیت و ثبت اختراعات از جمله اهدافی است که ما از آن حمایت می‌کنیم، چرا که دانش‌آموزان جزو ظرفیت‌های کشور به شمار رفته و باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده و حمایت کنیم.

ضرغام ادامه داد: در حال حاضر تمرکز این همایش بر پرورش نسلی توانمند و با استعداد در جهان فناوری محور امروزی است، چرا که پیشرفت فناوری مسیری جدید پیش روی حوزه مدیریت استعدادها باز کرده است.

سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران افزود: در این همایش شناسایی استعدادهای بالقوه و بالفعل روش‌های استعدادیابی و استعدادپروری مورد توجه قرار دارد.

وی یادآور شد: باید شاهد پرورش نسلی خلاق توانمند و دانش‌محور در کشور باشیم و این امر به برنامه‌ریزی‌ هوشمندانه و فناورانه نیازمند است.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار