135302
۲۸ دی ۱۳۹۶
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

امیدآفرینی برای نسل نوجوان و جوان نباید مورد غفلت واقع شود

مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: به منظور داشتن آینده‌ای بهتر برای کشور و مردم نباید نسبت به امیدآفرینی و تزریق روحیه به نسل نوجوان و جوان غلفت بورزیم.

به گزارش کودک پرس ، سالار قاسمی روز پنجشنبه در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و استاندار برگزار شد،افزود: مشارکت و توسعه کشور با آموزش و پرورش که دستگاهی امیدآفرین به شمار می رود، میسر می شود و با توجه به اینکه امروز شاهد پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه هستیم نقش این دستگاه در ایجاد امید بسیار حایز توجه است.

قاسمی خاطر نشان کرد: معتقدم مسایل اخیر در کشور به دلیل ایجاد یاس برای نسل جوان بوده است و شاید چون مسئولان آموزش و پرورش و دیگر نهادها و دستگاه ها نتوانسته اند نقش امید آفرینی خود را آنگونه که باید ایفا کنند این اتفاقات را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه باید در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی با عزم جدی تر به بیان دستاوردهای بدست آمده برای جوانان بپردازیم، ادامه داد: برهمین اساس چهل دستاورد شاخص و ممتاز را برای جوانان شناسایی کرده ایم تا با بازگو کردن آنها نظام مقدس جمهوری اسلامی را از مظلومیت بیرون آوریم.
قاسمی در ادامه تاکید کرد: آموزش و پرورش مهم ترین دستگاه آموزشی و تربیتی در کشور است و باید مورد توجه و اهتمام بیشتری قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه توسعه کشور بدون توجه ویژه به نیروی انسانی اتفاق نمی افتد و این مهم نقش آموزش و پرورش و رسالت مهم این دستگاه را نشان می دهد،اضافه کرد: مشارکت نخبگان و مردم برای موفقیت فعالیت های این دستگاه ضروری است.

این مسئول با بیان اینکه باید ظرفیت سازی برای آموزش و پرورش و معطوف سازی نگاه مردم به این دستگاه را جدی تر دنبال کنیم،افزود: شورای آموزش و پرورش در این زمینه می تواند موثر واقع شود.
قاسمی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به درخشش دانش آموزان قزوینی جشنواره نوجوانان خوارزمی،افزود: کسب رتبه اول درزبان و ادبیات فارسی و مسابقات آزمایشگاهی و رتبه سوم در بخش دست سازه ها در کنار ثبت معدل کتبی بالای 17 برای یک هزار و 800 دانش آموز از توفیقات آموزش و پرورش استان در سال جاری بوده است.

وی همچنین گفت: در مسابقات علمی و عملی فنی و حرفه ای رتبه هفتم خود را به چهارم ارتقا بخشیدیم و در جشنواره هنرهای تجسمی نیز از رده هفدهم به رتبه دوم دست یافته ایم و در مسابقات علمی کاربردی به رتبه نهم و در جشنواره مهارت های هنری نیز رتبه یازدهم را به دست آورده ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: ساخت مدرسه انرژی اتمی قزوین هم اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین احداث هنرستان های هنرهای زیبا،راه اندازی دبیرستان کسب و کار،مدرسه محیط زیست و شهرک علم و فناوری دانش آموزی از جمله طرح های آموزش و پرورش استان هستند که باید با همکاری مسئولان شاهد پیگیری و اجرای آنها باشیم.

وی همچنین با اشاره به استقرار پایه دوازدهم، گفت: تمامی پیش بینی های لازم در این زمینه صورت گرفته و امیدواریم این استقرار که یک چالش ملی در حوزه آموزش و پرورش است با کمترین تبعات و مشکلات در استان قزوین اجرا شود.

استان قزوین دارای 230هزار دانش آموز است.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار