135264
۲۸ دی ۱۳۹۶

رقابت دو فیلم کودک و نوجوان ایران در بخش جنبی برلین

فهرست فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی جنبی «نسل» در شصت و هشتمین جشنواره برلین اعلام شد که در میان آنها نام دو فیلم ایرانی هم به چشم می‌خورد.

به گزارش کودک پرس ، بخش نسل شامل دو قسمت 14plus و Kplus است كه در مجموع در آنها 65 فيلم از جمله 30 فيلم بلند داستاني با موضوع كودك و نوجوان به نمايش درمي‌آيد. بخش مثبت14 با نمايش «303» به كارگرداني هانس وينگارتنر آغاز مي‌شود و انيميشن دانماركي «داستان شگفت‌انگيز گلابي غول‌آسا» آغازگر بخش مثبت‌كا خواهد بود.

ايران امسال يك نماينده در بخش مسابقه رسمي جشنواره برلين دارد كه «خوك» به كارگرداني ماني حقيقي است. در بخش نسل مثبت14 هم دو نماينده ديگر از ايران حضور خواهند داشت؛ «درساژ» به كارگرداني پويا بادكوبه كه نخستين نمايش جهاني خود را در برليناله 2018 جشن مي‌گيرد و «هندي و هرمز» ساخته عباس اميني كه محصول مشترك ايران و جمهوري چك است و براي اولين بار در دنيا در برلين روي پرده مي‌رود.

«دِرِساژ» نخستين تجربه کارگردانی بادکوبه است كه گفته مي‌شود براي حضور در جشنواره سي و ششم فيلم فجر پذيرفته نشده است. فيلم داستان دختري 16 ساله را روايت مي‌كند كه بر سر دوراهي انتخاب سرگردان مانده است و علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب و… با معرفی نگار مقدم نقش‌هاي اصلي آن را ايفا مي‌كنند.

«هندي و هرمز» دومين ساخته اميني پس از «والدراما»ست كه آن هم در بخش نسل شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین حضور داشت. فيلم تازه اميني با بازیگران بومی ساخته شده و درباره دو نوجوان است که طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌کنند. آنها درکی از یکدیگر ندارند اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر آنها را به همبازی‌هایی صمیمی تبدیل می‌کند. حامد علیپور، زهره اسلامی، محمد بانوج و… در «هندي و هرمز» بازي كرده‌اند.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین ۲۷ بهمن با نخستين نمايش جهاني انيميشن «جزيره سگ‌ها» به كارگرداني وس اندرسن آغاز مي‌شود و هفتم اسفند با معرفي برگزيدگان به پايان مي‌رسد. امسال توم تيكور، فيلمساز نامدار آلماني رياست بخش مسابقه رسمي جشنواره را بر عهده دارد.

 

 

منبع: همشهری آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار