135246
۲۸ دی ۱۳۹۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان خبر داد؛

برگزاری ۵۰۰۰ عنوان برنامه در دهه فجر/ شرکت ۳۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری ۵ هزار عنوان برنامه در دهه فجر و شرکت ۳۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام علی دشتکی  با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلام توجه به بزرگداشت شعائر دینی از تاکیدات قرآن کریم است، اظهار کرد: در مناسبت‌های ملی و انقلابی نیز باید بزرگداشت شعائر مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تکیه بر فرهنگ توحیدی، اسلامی، قرآنی و عاشورا به پیروزی رسید، گفت: باید ایام دهه فجر را به عنوان یکی از عظیم‌ترین شعائر دینی، انقلابی و ملی بزرگ بداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امام راحل فرمود انقلاب اسلامی انفجار نور بود، ادامه داد: نورانیت توحید، نبوت قرآن و ولایت و امامت این انقلاب در جهان به نمایش گذاشته شد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از روزهای بسیار بزرگ از نگاه توحیدی، اسلامی و شیعی است، خاطرنشان کرد: باید فلسفه و مبنای انقلاب را برای مردم نهادینه و آن را به دیگر ملت‌ها بشناسانیم.

دشتکی با بیان اینکه اگر فلسفه انقلاب را نهادینه کنیم در مقابل همه هجمه‌های جبهه باطل خود را بیمه کرده‌ایم، ادامه داد:دهه فجر امسال با رویکرد فجر فاطمی و تبیین کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 5 هزار عنوان برنامه در بخش‌های مختلف در ایام فجر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: باید آرمان‌های انقلاب را برای جوانان و نوجوانان و نسل‌های آینده تبیین کنیم.

 

 

فعالیت 1500 مسجد در دهه فجر

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 500 مسجد در ایام دهه فجر، تصریح کرد: 800 برنامه نیز در این ایام در هیأت‌های مذهبی و 300 برنامه در سطح مراکز و موسسات قرآنی، شهری و روستایی برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری گفتمان‌های انقلاب با موضوع کارآمدی انقلاب در سایه ولایت در 200 نقطه استان از جمله مدارس، حوزه‌های علمیه، مجامع و… خبر داد و افزود: اعزام 750 مبلغ و مبلغه از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها در این ایام خواهد بود.

دشتکی با اشاره به برگزاری برنامه محوری جشن انقلاب در هر شهرستان، ادامه داد: برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و شرکت 30 هزار نفری در این جشنواره از دیگر برنامه‌های شاخص خواهد بود.

وی برگزاری 240 محفل انس با قرآن در سطح استان، برگزاری کرسی‌های تلاوت، برگزاری مسابقات متعدد با موضوع مرتبط با انقلاب را از دیگر برنامه‌های اجرایی دراین ایام عنوان کرد و افزود: همه مراکز راه و موسسات از جمله شورای هیأت‌های مذهبی، کانوان مداحان، موسسات قرآنی و… بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به صورت منسجم و شبکه‌بندی شده و مردمی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت میدان امام(ره) و عملیات پیاده‌راه‌سازی آن تجمع و راهپیمایی 22 بهمن در میدان امامزاده عبدالله(علیه‌السلام) برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار