135190
۲۷ دی ۱۳۹۶

۱۴۹ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز زیر نظر بهزیستی همدان زندگی می‌کنند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۱۴۹ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز زیر نظر بهزیستی همدان زندگی می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، جمشید شیران اظهار داشت: در مجموع 13 خانه کودکان و نوجوانان در استان ما وجود دارد که از این تعداد 12 مرکز به صورت غیر دولتی و یک مرکز شیرخوارگاه هم به طور دولتی اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: در شیرخوارگاه بهزیستی که به صورت دولتی اداره می‌شود، 15 کودک صفر تا سه سال بی سرپرست و بد سرپرست نگهداری می‌شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان اظهار داشت: کودکان دختر و پسر سه تا شش سال با یکدیگر در یک مرکز زندگی می‌کنند، اما کودکان شش تا 12 سال و 12 تا 18 ساله دختر و پسر به صورت تفکیک شده در خانه‌های کودکان و نوجوانان زندگی می‌کنند.

 

 

149 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز زیر نظر بهزیستی زندگی می‌کنند

 

شیران با بیان اینکه 149 کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست در مراکز زیر نظر بهزیستی زندگی می‌کنند، افزود: این مراکز به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند.

 

 

45 دانشجو از حمایت‌های بهزیستی برخوردارند

 

وی گفت: در حال حاضر اداره کل بهزیستی همدان هزینه تحصیل 45 دانشجو را می‌پردازد. تعدادی از این دانشجویان از بچه‌های مقیم خانه بوده و برخی هم جزو امداد بگیران بهزیستی هستند.

 

 

10 کودک به فرزند خواندگی گرفته شده اند

 

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 10 کودک توسط خانواده‌ها به فرزند خواندگی گرفته شده اند، تصریح کرد: 13 نفر نیز در این مدت مستقل و ترخیص شده‌اند و بابت ترخیص هر فرد تحت پوشش 18 میلیون تومان پول نقد بلاعوض داده می‌شود.

شیران در خصوص ترخیص افراد تحت پوشش بهزیستی، ابراز کرد: علاوه بر اینکه هزینه تحصیلات این افراد را می‌دهیم در کنار آن یک مهارت را به آن ها آموزش می دهیم تا در صورت عدم تمایل به ادامه تحصیل، بتوانند از طریق این مهارت فنی حرفه‌ای در جامعه حضور پیدا کنند. همچنین تا 15 میلیون تومان وام قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی افزود: ابتدا خانه‌های مستقل را به وجود آوردیم تا مدیریت مالی خود را بر عهده بگیرند و هم به لحاظ اقتصادی و کسب توانمندی‌های اجتماعی و فرهنگی مستقل شوند و سپس به جامعه ورود کنند.

 

 

کودکان از طریق دستگاه قضایی به ما ارجاع می‌شوند

 

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان با بیان اینکه کودکان از طریق دستگاه قضایی به ما ارجاع می‌شوند، ابراز کرد: کودکانی که به ما ارجاع داده می‌شوند به محض ورود مورد غربالگری جسمی و روانی قرار می‌گیرند سپس به شیرخوارگاه هدایت می‌شوند.

شیران افزود: اگر کودکان مشکل جسمی و روانی نداشته باشند، می توانند به فرزند خواندگی خانواده‌های مورد تایید بهزیستی درآیند.

وی گفت: همسرانی که پنج سال از ازدواج شان گذشته است و تمام اقدامات درمانی را برای فرزند آوری انجام داده و نتیجه نگرفته‌اند، و یا به خاطر سقط‌های مکرر قادر به نگهداری جنین نباشد می‌توانند کودکی را به فرزند خواندگی بپذیرند.

 

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان با بیان اینکه دختران بالای 30 سال مجرد هم می توانند فرزند خوانده داشته باشند، تصریح کرد: به این افراد فقط کودکان دختر داده می شود. برای همه متقاضیان شرایط خاصی وجود دارد و باید به لحاظ موقعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره نیز مورد تایید بهزیستی استان باشند.

شیران با اشاره به اینکه فرم‌های امتیاز بندی را برای متقاضیان فرزند خواندگی تهیه کرده‌ایم، گفت: متقاضیان باید حداقل 80 درصد از شرایط مورد نظر ما را دارا باشند تا در صف خانواده های تایید شده قرار بگیرند.

وی افزود: برخی کودکان به لحاظ قضایی مشکل دارند و دستگاه قضایی مجوز ورود به صورت فرزند خواندگی را نمی‌دهد.

 

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان با بیان اینکه هویت تعدادی از کودکان که بر اساس پیگیری‌های مددکاری ما شناسایی نمی‌شود، آن‌ها را به فرزند خواندگی می‌دهیم ، گفت: کودکان به صورت آزمایشی و شش ماهه به خانواده‌ها تحویل داده می‌شوند و در صورتیکه مشکلی نباشد حکم قطعی فرزند خواندگی برای آن‌ها گرفته می‌شود.

شیران افزود: کودکانی که مشکل قضایی دارند به صورت امین موقت به خانواده‌ها داده می‌شوند و ممکن است پس از مدتی از آن‌ها گرفته شود، این شرایط مربوط به کودکانی است که والدینشان زندانی هستند. اگر دستگاه قضایی عدم صلاحیت پدر و مادر کودک را تایید کند فرزند در اختیار خانواده متقاضی قرار می‌گیرد.

وی افزود: تلاش ما این‌است که کودکان به جمع خانواده‌های اصلی خود و یا حتی خویشاوندان درجه یک خود بازگردند و زندگی کنند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی همدان گفت: هر کارفرمایی که برای فرزندان بهزیستی اشتغال ایجاد کند، 20 میلیون تومان وام بدون سود در اختیارش قرار می دهیم و بیمه سهم کارفرما را هم خود سازمان پرداخت می‌کند.

 

شیران گفت: هزینه نگهداری هر یک از بچه‌ها در خانه‌های بهزیستی ماهیانه 370 هزار تومان است که این مبلغ را در اختیار مراکز قرار می‌دهیم.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار