135047
۲۷ دی ۱۳۹۶

شرکت ۹ هزار نفر در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در بروجن

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن، گفت: در اولین جشنواره «قرآنی کودک و نوجوان» ۹ هزار نفر در موضوعات قرآنی شرکت کردند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل صالحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن، اظهار کرد: امسال برای اولین بار جشنواره قرآنی کودک و نوجوان با همکاری آموزش‌وپرورش در مدارس شهرهای بروجن، سفیددشت، فرادنبه و نقنه برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن ، گفت: این اداره به‌منظور شناسایی، هدایت، رشد و شکوفایی استعدادهای قرآنی آحاد مختلف مردم به‌ویژه در سنین کودکان و نوجوانان و ایجاد شور و اشتیاق قرآنی در جامعه، «طرح جشنواره قرآنی کودک و نوجوان» را به مناسبت ایام‌الله دهه‌ی فجر برگزار نموده است.
حجت‌الاسلام صالحی تصریح کرد: این جشنواره ویژه کودکان و نوجوانان سنین ۵ تا ۱۸ سال است که کودکان و نوجوانانِ هر مقطع تحصیلی در قالب یک گروه جداگانه در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم قرآن کریم، اذان، همخوانی قرآن، تواشیح، خوشنویسی و نقاشی با مضامین قرآنی، انشای نماز، صحیفه سجادیه، تفسیر، نهج‌البلاغه، مداحی باهم به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: این جشنواره قرآنی از اول دی ۹۶ به‌صورت آموزشگاهی در مدارس شهر بروجن ثبت نام و برگزارشده است و زمان ارسال منتخبین توسط آموزشگاه‌ها تا سی‌ام دی است.
حجت‌الاسلام صالحی یادآور شد: در این جشنواره قرآنی ۹ هزار نفر در رشته مختلف از مدارس بروجن و شهرهای مربوطه، به‌صورت آموزشگاهی و در مقاطع مختلف باهم رقابت به پرداختند که ۳ هزار نفر از آن‌ها به مرحله شهرستانی راه یافتند.

وی ادامه داد: از ۷ تا ۱۴ بهمن، تعداد ۳ هزار نفر منتخب مرحله شهرستانی باهم به رقابت می‌پردازند که به ۷۵۰ نفر آن‌ها که رتبه‌های اول تا سوم را کسب نمودند، جوایز و لوح تقدیر اهدا می‌شود.
صالحی تصریح کرد: رتبه‌های اول هر رشته، که تعداد آن‌ها ۱۵۰ نفر است به مسابقات استانی آموزش‌وپرورش راه می‌یابند.

وی یادآور شد: محل برگزاری و داوری این جشنواره در مرحله شهرستانی، پسران کانون آینده‌سازان و دختران کانون فرهنگی و قرآنی کمیته امداد امام خمینی بروجن (ره) است.

گفتنی است،اختتامیه جشنواره و اهدای جوایز به برگزیدگان متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار