134891
۲۶ دی ۱۳۹۶

بازگشت ۳۸۷ کودک کار مازندرانی به دنیای تحصیل

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با موفقیت‌آمیز خواندن عملکرد پوشش تحصیلی آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید گفت: براساس تفاهمنامه با اداره زندان‌ها و بهزیستی ۳۸۷ کودک کار در این استان به فضای علم و تحصیل بازگشتند.

به گزارش کودک پرس ، سید علی قاسمی در نشست آموزشی رابطین و مدیران از راه دور مازندران که با هدف آشنایی مدیران با مقررات و آیین نامه های آموزش از راه دور در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، افزود : در دولت تدبیر و امید برای یک دانش آموز هم کلاس درس دایر شده است به طوری که در استان 123 مدرسه زیر 10 نفر داریم .

وی در مجموع تعداد دانش آموزان زیر 10 نفر در مدارس را 800 نفر برآورد کرد و ادامه داد: در استان 9 مدرسه دارای یک دانش آموز است و پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی 100 درصد است .
قاسمی با اشاره به برخی مشکلات پوشش تحصیلی در متوسطه اول و دوم اضافه کرد: مشکلاتی که در متوسطه اول و دوم وجود دارد عدم امکانات یا نیروی انسانی نیست بلکه این است که گاهی فرصت یادگیری برای افرادی که در سن تحصیل هستند فراهم نمی شود .

وی آموزش از راه دور را ازجمله مصادیق مهم در مورد رفع این مشکل دانست و ادامه داد: آموزش از راه دور فرصت های یادگیری را برای افراد باز مانده از تحصیل و بروز استعدادها فراهم می کند .
قاسمی همچنین گفت :امسال تعداد رشته های مدارس از راه دور از 2 رشته به 6 رشته برای فراگیران ارتقا یافته است .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تعداد مدارس آموزش از راه دور استان را 80 مدرسه عنوان کرد و گفت : جدی ترین کار مدیران در راستای آموزش از راه دور رساندن پوشش تحصیلی دانش آموزان به 100 درصد است .
وی تعداد مدارس دارای مدیر موظفی را 42 مدرسه ذکر کرد و ادامه داد : اجازه ندهیم هیچ دانش آموزی در متوسطه اول و دوم از تحصیل بازبماند چرا که برخی آسیب های اجتماعی نشان دهنده این است اکثر کسانی که زندان می روند تحصیلات آن ها زیر دیپلم است هرچه تحصیلات پایین تر باشد ارتکاب جرم بیشتر است .
افراد دارای معلولیت ، متأهل و افرادی که به مدرسه دسترسی ندارند و افرادی که شرایط سنی حضور در مدرسه عادی را از دست داده‌اند 2 گروه از مشمولان تحصیل به روش آموزش از راه دور می باشند .
شیوه آموزش در این مدارس نیمه حضوری و غیر حضوری می باشد و برای هر درس شش ساعت امکان حضور در کلاس برای رفع اشکال فراهم شده است.

در سال تحصیلی جاری بیش از 530 هزار دانش آموز مازندرانی در چهار هزار مدرسه استان مشغول تحصیل هستند .

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار