موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خلاق/مقالات
134813
۲۶ دی ۱۳۹۶

تفنگ بازی یک از راههای تخلیه خشونت درونی کودکان

تفنگ بازی خشونت را به بچه ها آموزش نمی دهد. در واقع این کار باعث می شود که بچه ها خشونت های درونی خودشان را تخلیه کنند.

به گزارش کودک پرس ،بسیاری از بچه ها علی رغم مطالبی که در مورد خشونت های ناشی از استفاده از تفنگ گفته می شود، هنوز علاقه دارند تفنگ بازی کنند. آن ها دوست دارند با انواع تفنگ، از تفنگ های کمری گرفته تا تفنگ های آبپاش بازی کنند. اگر هم آن ها تفنگ نداشته باشند، با کاغذ، چوب و وسایل دیگر برای خودشان تفنگ درست می کنند و بازی می کنند. حتی اگر این کار را هم نتوانند انجام دهند، با انگشتانشان با هم تفنگ بازی می کنند و به هم شلیک می کنند.

.

بچه ها استفاده کردن از تفنگ را از طریق فیلم ها و برنامه های تلویزیون می بینند و یاد می گیرند و همان کارها را تقلید می کنند. هم انسان خوب و هم انسان های بد تفنگ دارند و وقتی یک انسان خوب، انسان بدی را می کشد قهرمان محسوب می شود. عده ای از والدین به راحتی اجازه می دهند فرزندشان تفنگ بازی کند، حتی او را به این کار تشویق نیز می کنند. ولی عده ای دیگر از والدین نمی دانند باید چه کار کنند.

آن ها از تفنگ خوششان نمی آید و دوست ندارند فرزندشان خشونت را یاد بگیرد؛ اما این دسته از والدین نیز گاهی مجبور می شوند دست از سماجت بردارند و به فرزندشان اجازه دهند تفنگ بازی کند. دسته از والدین علی رغم تلاشی که برای مشغول کردن فرزندشان به کارهای دیگر صورت می دهند، فرزندشان همچنان اصرار به تفنگ بازی دارد. اگر والدینشان برای او تفنگ نخرند او خودش تفنگی درست می کند. شاید شما نیز جزو افرادی باشید که به فرزندتان اجازه نمی دهید تفنگ بازی کند و یا استفاده از این اسباب بازی را برای او محدود کرده اید.

اگر تفنگ بازی کودکتان باعث سلب آسایش شما در خانه شده است، به او بگویید که بیرون از خانه بازی کند. به او بگویید که نباید به دیگران تیراندازی کند. او همچنین نباید تفنگش را به صورت کسی نشانه بگیرد. شاید دیدن تفنگ بازی برای شما چندان خوشایند نباشد، چون شما را به یاد صحنه های خشونت آمیز می اندازد.

با این وجود تفنگ بازی خشونت را به بچه ها آموزش نمی دهد. در واقع این کار باعث می شود که بچه ها خشونت های درونی خودشان را تخلیه کنند. تا زمانی که فرزند شما عادی تفنگ بازی می کند، این مسئله اشکالی ندارد. معمولا بچه ها در دوران دبستان به این بازی علاقه ی زیادی دارند. ولی اگر تفنگ بازی تنها بازی کودک شما باشد، باید علت این مسئله را پیدا کنید و ببینید آیا او در محیط خانه احساس امنیت دارد؟ آیا او در محیط خانه یا مدرسه احساس ناامنی می کند؟ کودکی که مدام تفنگ بازی می کند شاید احساس ناتوانی و درماندگی می کند. در محیط خانه بیشتر به کودک خودتان توجه کنید و هر وقت می خواست مشغول تفنگ بازی شود، سعی کنید بازی های دیگری را به او پیشنهاد کنید و توجه او را به آن ها جلب کنید.

 

 

منبع:فرزند پرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار