134708
۲۶ دی ۱۳۹۶

آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند تعلیم و تربیت تمام ساحتی نسل آینده را برعهده بگیرد

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: در نهادینه‌سازی مسائل فرهنگی باید تمام نهاد‌ها کمک کنند، زیرا آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند تعلیم و تربیت تمام ساحتی نسل آینده را برعهده بگیرد.

به گزارش کودک پرس از مشهد، علیرضا کاظمی در نشست سالانه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی و شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی که در ساختمان شهدای دولت استانداری این استان برگزار شد، اظهار‌ داشت: یکی از چالش‌های آموزش وپرورش در حوزه پرورشی این است که حاکمیت رویکرد نظام آموزشی در فضای تعلیم و تربیت است همچنین نگاه تفکیکی به مسائل آموزشی و پرورشی از چالش‌های اساسی این حوزه است که باید این فضا را تغییر دهیم.

وی‌ افزود: نگاه به این صورت باشد که هر معلمی در مدرسه یک مربی پرورشی است و تمام فضای آموزشی با رویکرد تربیتی فعالیت‌ها خود را انجام دهد.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش بیان‌ کرد:  برنامه‌های که در حوزه پرورشی تدوین می‌شود با تمرکز بر محوریت مدارس و نقش‌پذیری دانش‌آموزان و مشارکت دانش‌آموزان باشد.

 

کاظمی‌ گفت: آموزش و پرورش در سه حوزه ماموریت اصلی دارد که شامل نهادینه‌سازی مسائل فرهنگی بوده، چراکه باید تمام نهاد‌ها در این زمینه کمک کنند، زیرا آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند تعلیم و تربیت تمام ساحتی نسل آینده را برعهده بگیرد، دومین ماموریت تامین منابع انسانی کشور است و اصلی‌ترین دستگاه در این زمینه آموزش و پرورش بوده و سومین ماموریت ارتقای علمی است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در دستیابی به قله‌های علم در سطح کشور و تامین منابع انسانی مورد نیاز کشور در بخش‌های مختلف به خوبی عمل کرده، اما در مسائل فرهنگی تنها آموزش و پرورش مسئول نیست و نیازمند است تمام دستگاه‌ها برای نهادینه‌سازی مسائل فرهنگی مشارکت کنند و شوراهای آموزش و پرورش  بهترین ابزار برای مشارکت و نظارت مردم و دستگاه‌هاست و بهترین کانون برای هم‌افزایی دستگاه‌ها در حوزه مسائل فرهنگی  است.

 

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش تصریح‌ کرد: شعار شوراهای آموزش و پرورش کشور بر اساس روح حاکم بر قانون شورای آموزش و پرورش در سال جاری است، یعنی مشارکت ملی و نظارت همگانی دو استراتژی بوده که می‌تواند به تعالی آموزش و پرورش منجر شود.

کاظمی یادآور‌ شد: در حوزه نظارت دو مسئله را می‌توان در دستور کار شوراها قرار داد، ارزیابی موفقیت آموزش و پرورش منطقه در راستای تحقق فعالیت‌ها و شاخص‌های خود و رصد تحقق سیاست‌های آموزش و پرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین است.

 

وی در پایان گفت: رشد کشور در گرو این است که آموزش و پرورش عزم ملی جامعه ما باشد و مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم را رقم بزند تا به جایگاه رفیع خود دست یابد و هفته شوراها فرصتی است که عملکرد آموزش و پرورش را در بخش‌های مختلف رصد کنیم و برنامه آموزش و پرورش را از روسای آموزش و پرورش و روسای دستگاه‌ها بخواهیم.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار