134600
۲۵ دی ۱۳۹۶
طی ۴ ماه گذشته صورت گرفته است؛

بهره‌مندی ۱۶۰۰ دانش‌آموز از پایگاه آداب زیارت حرم مطهر رضوی

طی ۴ ماه گذشته بیش از ۱۶۰۰ دانش‌آموز دختر نوجوان از مدارس مختلف، در پایگاه آداب زیارت هاشمی‌نژاد حرم مطهر رضوی حضور یافته و از برنامه‌های این مرکز بهره‌مند شدند.

به گزارش کودک پرس ، کلاس‌ها و ایستگاه‌های تفکر، رفاقت، یواشکی‌های دخترونه، سرگرمی، مسابقه و مناظرات امام رضا (علیه السلام) با محتوای مدیریت زمان و شیوه برنامه‌ریزی، مسائل اعتقادی و خداشناسی، ارزشمندی انسان و شناسایی شخصیت دختران و همچنین علل هجرت امام (علیه السلام) و… از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این پایگاه است.

اتاق تفکر، یکی از ایستگاه‌هایی است که به موضوعات مطرح شده ویژه دختران نوجوان همچون عزت نفس، خودباوری، امانت‌داری از جسم و روح و خوشبختی در سایه نماز و احترام به والدین، با هدف ارتباط نزدیک عزت نفس با سلامت روح و جسم دختر نوجوان می‌پردازد.

اتاق رفاقت نیز عنوان ایستگاهی است که به بیان مبانی اعتقادی و اثبات وجود خداوند و همچنین مباحثی شامل خداشناسی و شگفتی‌های بدن بر مبنای روایتی از حضرت علی (علیه‌السلام) می‌پردازد.
در اتاق رسانه، آسیب‌ها و ضررهای ارتباطات جمعی بیگانه و تأثیرات مخربی که برای تمایل نوجوانان به فرهنگ دین‌گریزی و غرب‌گرایی دارد، مطرح و در ایستگاه رفاقت مباحث اعتقادی و خداشناسی مطرح و شبهاتی در این زمینه بیان می‌شود.
همچنین در ایستگاه یواشکی‌های دخترانه، به شناخت خویشتن که از سودمندترین شناخت‌ها است اشاره شده  و مخاطبان را به ارزیابی و تحلیل رفتار و کردار و  جستجوی عیب‌ها و محاسن خود ترغیب می‌کند.
در بحث مناظرات امام رضا(علیه‌السلام)، واژه‌شناسی کلمه «مناظره» و حوادث و عواملی که منجر به هجرت امام (علیه السلام) به مرو شده است و همچنین  نقشه‌های شومی که مأمون و وزیرش فضل بن سهل برای برپایی جلسه مناظره با بزرگان ادیان مختلف برپا ساختند تا امام (علیه السلام) را از محبت شیعیانشان دور سازند، بیان می‌شود.

گفتنی است؛ دانش آموزانی از مدارس ابرار، نرجس، امام حسین(علیه‌السلام)، عفاف، هیئت حضرت  رقیه(سلام)، کانون فرهنگی استقلال و جمعی از دانش‌آموزان شهرستان بشرویه به این پایگاه مراجعه و از برنامه‌های متنوع آن بهره‌مند شدند.

 

 

منبع: آستان نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار