134492
۲۵ دی ۱۳۹۶

اعلام جزئیات برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد جزئیات برگزاری چهارمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در این استان را اعلام کرد.

به گزارش کودک پرس ، هادی زارع پور اظهار داشت: این جشنواره در 6 محور شامل پژوهش، دست سازه، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فعالیت های آزمایشگاهی و بازارچه کار و فناوری برگزار می شود.
وی افزود: دانش آموزان پسر و دختر دوره متوسطه اول کهگیلویه و بویراحمد تا نیمه نخست بهمن سال جاری فرصت دارند طرح های پژوهشی خود در این 6 محور را به مدارس محل تحصیل تحویل دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این جشنواره در سه مرحله آموزشگاهی، شهرستانی و استانی در استان برگزار می شود.

زارع پور عنوان کرد: مرحله آموزشگاهی این جشنواره نیمه نخست بهمن سال جاری و مرحله شهرستانی و استانی آن نیز نیمه اول اسفند 1396 برگزار خواهند شد.
وی ابراز داشت: طرح های پژوهشی برتر مرحله آموزشگاهی دانش آموزان دوره متوسطه اول کهگیلویه و بویراحمد راهی مرحله شهرستانی شده و سپس به مرحله استانی و کشوری راه می یابند.
زارع پور گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناخت و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان دوره متوسطه اول استان است.
وی اظهار داشت: این جشنواره با رویکرد علمی و رقابت فناورانه همه ساله در مدارس متوسطه اول کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

زارع پور افزود: حمایت مادی و معنوی دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از دانش آموزان پژوهشگر دوره متوسطه اول این استان می تواند زمینه مشارکت حداکثری آنان در جشنواره نوجوان خوارزمی را بیش از پیش فراهم کند.
وی بیان کرد: رشد و تقویت روحیه کنجکاوی، پرورش خلاقیت و تعمیق روحیه پژوهشگری دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد از اساسی ترین مأموریت های اداره کل آموزش و پرورش این استان است.
سال گذشته 27 هزار نفر از دانش آموزان دوره متوسطه اول کهگیلویه و بویراحمد در سومین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند که از این تعداد طرح های پژوهشی 18 نفر به مرحله کشوری راه یافت و 6 نفر از آنها نیز صاحب عناوین اول تا سوم شدند.

در رشته های بازارچه کار و فناوری و پژوهش هر کدام یک مقام اولی، در رشته های فعالیت های آزمایشگاهی و دست سازه هر کدام یک رتبه دومی و در رشته های زبان و ادبیات فارسی و زبان انگلیسی نیز هر کدام یک عنوان سومی کسب شد.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در 2 هزار و 844 آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار