134069
۲۳ دی ۱۳۹۶

کدوقلقله زن برای حمایت از تئاتر کودک در فرهنگسرای کوثر اصفهان به روی صحنه رفت

مدیر فرهنگسرای کوثر اصفهان گفت: نمایش کدو قلقله زن در راستای حمایت از تئاتر کودک در فرهنگسرای کوثر اصفهان به روی صحنه رفت.

به گزارش کودک پرس ، حمیدرضا مکارمی افزود: این نمایش شاد و موزیکال به نویسندگی و کارگردانی امید اجاقی از روز گذشته در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای کوثر اصفهان به روی صحنه رفت و تا 30 دی ادامه دارد.
وی گفت: فرهنگسرای کوثر در راستای حمایت از نمایش کودک و نوجوان، متون فارسی و قصه های کهن ایرانی این نمایش را به صحنه برد.

مدیر فرهنگسرای کوثر اصفهان اظهارکرد: کدو قلقله زن داستان کودکی و نام آشنای نسل گذشته می باشد که خوشبختانه هنوز جذابیت خود را از دست نداده است .
وی گفت: پیام قصه، هویت ایرانی را می‌ سازد که بر اندیشه برای یافتن بهترین راه حل و رفتار مسالمت‌ آمیز در شرایط بحرانی برای رسیدن به مطلوب است.

در این نمایش ستاره موسوی، آیدا مالکی، زهرا نیلی خواجو، زهرا شیرعلیزاده، میلاد کلینی، علی لیموچی، علیرضا اکبری فرتخونی، افروز بهزادی، مهدی چوبک زن و بهار حیدر پور بازیگری می کنند.
نمایش در اصفهان سابقه چندصد ساله دارد و نمایش های کمدی اصفهان در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان خنده را بر لب هر تماشاگری می نشاند.

در گذشته تئاتر اصفهان بخصوص کمدی این خطه در داخل و حتی خارج از کشور علاقه مندان خاص خود را داشت بگونه ای که در دهه های گذشته برخی گردشگران داخلی و حتی خارجی غیر از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان، تماشای تئاتر کمدی این شهر را نیز در برنامه های سفر خود به اصفهان قرار می دادند.

در سال های قبل از انقلاب مکتب نمایش های کمدی اصفهان با نام مرحوم «ارحام صدر» گره خورد که بعد از انقلاب نیز همچنان ادامه داشت.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار