134035
۲۳ دی ۱۳۹۶
کارشناس مسئول مهدهای اداره بهزیستی همدان خبر داد؛

برگزاری کلاس‌های آموزشی در مهدهای کودک همدان

کارشناس مسئول مهدهای اداره بهزیستی همدان از برگزاری کلاس‌های آموزشی در مهدهای كودك همدان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، زهره بختیاری با اشاره به نظارت‌ اداره بهزیستی در مهدهای کودک‌ اظهار کرد: نظارت‌ها شامل خودارزیابی، نظارت صنفی از کانون‌های مهدهای کودک، نظارت عمومی و تخصصی است.

وی با اشاره به اینکه خودارزیابی یعنی نظارتی که خود مرکز بر کار خود داشته باشد و بر اساس آن اقداماتی انجام دهد، گفت: ارزیابی میان‌مدت، سه ماهه، ارزیابی حسب مورد، رتبه‌بندی یا ستاره‌گذاری مهدهای شهری و سطح بندی مهدهای روستایی از موضوعات مورد توجه ماست.

کارشناس مسئول مهدهای اداره بهزیستی همدان با بیان اینکه دستورالعمل هشت صفحه‌ای تنظیم شده که مراکز طبق آن خود را ارزیابی کرده و این سطح اول نظارت‌ها به شمار می‌آید، بیان کرد: سطح دوم، نظارت صنفی است که کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک‌ بر آن نظارت دارند.

وی با بیان اینکه هنوز تفویض اختیارات کامل از سوی بهزیستی کشور ارائه نشده که کانون‌ها نظارت کامل داشته باشند مانند اتحادیه‌هایی دیگری که این اقدام را انجام می‌دهند، افزود: در حال حاضر وظیفه اصلی نظارت برعهده سازمان بهزیستی است.

 

کارشناس مسئول مهدهای اداره بهزیستی همدان با اشاره به اینکه در بخشی از نظارت‌ها نظیر برگزاری کلاس‌های تابستانی و انجام امور بهداشتی از کانون صنفی خدماتی دریافت می‌کنیم که نظارت صنفی گفته می‌شود، خاطرنشان کرد: سطح سوم نظارت عمومی است که می‌تواند امور مربوط به همکاران بخش‌های غیرمرتبط بهزیستی نظیر حراست و بازرسی باشد.

وی با بیان اینکه نظارت عمومی شامل نظارت‌های اداره بهداشت از مراکز نیز می‌شود، افزود: نظارت دیگر نظارت تخصصی است که در قالب بخشنامه‌های تخصصی بازرسان بهزیستی در اداره بهزیستی استان و شهرستانها انجام می شود.

 

بختیاری با اشاره به اینکه نظارت تخصصی را همکاران مرتبط با کارشناسان کودکان مهدهای کودک‌ انجام می‌دهند، گفت: نظارت‌ها فرمت‌های مختلف دارد که توسط همکاران ناظر بر مهدکودک ها و کارشناس کودکان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سطحی از این نظارت‌ها فرم ارزیابی میان‌مدت است که سه ماه یک یکبار در مهدهای کودک‌ انجام می‌شود، در ادامه با اشاره به موضوعاتی نظیر شایع بودن بیماری‌های عفونی و شپش سر میان کودکان مهدهای کودک نسبت به سایر مراکز دیگر، تصریح کرد: در خصوص نحوه کنترل بیماری عفونی از فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال دعوت کرده و دو نوبت کلاس آموزشی به صورت مبسوط در این مراکز برگزار شد.

کارشناس مسئول مهدهای اداره بهزیستی همدان خاطرنشان کرد: این فوق تخصص در دوره‌های آموزشی خود به این اذعان داشت که در محیط‌های جمعی احتمال ابتلا به بیماری‌های واگیر بیشتر است اما فواید مهدکودک برای کودکان بیشتر است.

وی ادامه داد: این فوق تخصص معتقد بود در سالهای دوم به بعد کودک انگار واکسینه می‌شود که در واقع به این نتیجه می‌رسیم، در دوره اول درصد شیوع بیماری واگیر قدری بالا می‌رود.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار