134012
۲۳ دی ۱۳۹۶
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

جشنواره نوجوان خوارزمی به ماندگاری و اثربخشی علم می‌انجامد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی علم را ماندنی و اثر بخش می کند و از این حیث قابل اهمیت است.

به گزارش کودک پرس ، رشید قربانی پیش از ظهر امروز در نشست آموزشی تخصصی ناظرین محورهای شش گانه جشنواره نوجوان خوارزمی که در سالن آمفی تئاتر دبیرستان امام شافعی سنندج برگزار شد؛ ضمن تقدیر از زحمات کلیه دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره، اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره اول متوسطه، محوری‌ترین و کیفیت بخش‌ترین حلقه و مهم‌ترین برند، نماد و نمود این دوره است.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی می‌تواند در عملیاتی شدن سند تحول بنیادین و ساحت‌های شش گانه بسیار تاثیر گذار باشد؛ گفت: این جشنواره در نهادینه سازی یکی از محور‌های ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین بویژه در ساحت اقتصادی و حرفه‌ای موثر است.
وی کار بست آموخته‌ها در زندگی و ارتقای سطح زندگی افراد را یکی از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی عنوان کرد و یادآور شد:  اگر این آموخته‌ها عملیاتی و کاربردی شود به زندگی بهتر افراد کمک خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه یادگیری‌ها در بسیاری از دروس خیلی پایدار نیست، تصریح کرد؛ جشنواره نوجوان خوارزمی علم را ماندنی و اثر بخش می‌کند  و از این حیث قابل اهمیت است.
قربانی از پوشش 90 درصدی دانش‌آموزان دوره متوسطه اول استان در جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد و گفت: برای ایجاد یادگیری عمیق و پایدار باید همه دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی این جشنواره درگیر شده و در این جشنواره شرکت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مطالبی در خصوص اهمیت پژوهش در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: پژوهش در بین معلم‌ها به صورت اقدام پژوهی و پژوهش و در میان دانش‌آموزان نیز با شرکت در جشنواره‌های جابر بن حیان، نوجوان و جوان خوارزمی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی، پایدارترین و ارزشمندترین اقدام پژوهشی در دوره متوسطه اول است؛ اظهار داشت: این جشنواره اقدام پژوهشی در عمل برای دانش‌آموزان است که فرد را درگیر می‌کند و موجب یادگیری پایدار و افزایش کیفیت یادگیری می‌شود.

گفتنی است، این دوره آموزشی تخصصی با حضور بیش از 110 نفر از ناظرین جشنواره نوجوان خوارزمی شهرستان‌ها و مناطق و همچنین کارشناسان شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در سنندج برگزار شد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار