133987
۲۳ دی ۱۳۹۶
در دهه فجر؛

جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در ملایر برگزار می‌شود

کارشناس قرآن اداره تبليغات اسلامي ملاير از برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان ملایر خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، ایرج یارمحمدی با اشاره به برنامه‌های مختلف واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در سال جاری اظهار کرد: همزمان با دهه فجر جشنواره قرآنی کودک و نوجوان توسط اداره تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

 وی هدف از برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان را ایجاد انس بیش از پیش کودکان و نوجوانان با قرآن کریم، جهت‌دهی استعدادهای هنری و ادبی کودک و نوجوان به سمت قرآن کریم، شناسایی استعدادها و توانمندی کودکان و نوجوانان برای تقویت و آموزش‌دهی در آینده  و ارتقای آگاهی کودکان و نوجوانان برشمرد.

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: الگوگیری دیگر اقشار شهروندان از مفاهیم انسان‌ساز قرآن مجید و بکارگیری آن در زندگی روزمره از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی گفت: امسال این جشنواره با محوریت حفظ قرآن کریم در بخش‌های حفظ، روخوانی، مفاهیم، نقاشی و خوشنویسی با همکاری مؤسسات و نهادهای قرآنی، آموزش‌ و پرورش، بهزیستی و… برگزار می‌شود.

 یارمحمدی تصریح کرد: امسال انتظار داریم در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان ملایر بیش از 3 هزار نفر از نوجوانان و جوانان  شرکت کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در 13 عنوان رشته شامل حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم تواشیح و همخوانی، مقاله‌نویسی، نقاشی و خوشنویسی برگزار و از 12 بهمن آغاز و تا 22 همان ماه ادامه خواهد داشت.

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر ادامه داد: در راستای فضاسازی معنوی هر چه بیشتر در ایام‌الله دهه فجر، هشت محفل انس با قرآن‌کریم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر انس با صحیفه سجادیه کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر اقدام به برپایی مسابقه قرآن صاعد همزمان با سراسر استان کرده است.

یارمحمدی اضافه کرد: مسابقه کتبی «قرآن صاعد» طرحی پنج ساله بوده که شامل تمامی دعاهای صحیفه خواهد بود.

 

وی افزود: مسابقه کتبی «قرآن صاعد» برگرفته از دعای یکم تا یازدهم صحیفه سجادیه امام سجاد(علیه‌السلام) از ترجمه شیخ حسین انصاریان است که تا به حال نزدیک به 100 نفر در این برنامه ثبت کرده‌اند.

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه  ثبت‌نام آن از ماه قبل آغاز و تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت گفت: ثبت‌نام به‌ صورت حضوری بوده و علاقه‌مندان جهت ثبت ‌نام می‌توانند به کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر واقع در میدان قائم(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) ابتدای بلوار فاطمیه مراجعه کنند.

 

وی گفت: زمان برگزاری مسابقه قرآن صاعد به‌صورت حضوری و تستی  در روز جمعه 13 بهمن‌ماه سال جاری ساعت 10 صبح در کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر است.

یار محمدی اظهار کرد: جوایز مسابقه شامل کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس و ده‌ها جایزه نفیس دیگر است.

 

وی در پایان گفت: کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی در راستای ارائه خدمات به قاریان، مربیان و متعلمان قرآنی اقدام به تاسیس بانک سی‌دی و نرم‌افزار قرآنی در محل کانون قرآن کرده است.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار