133962
۲۳ دی ۱۳۹۶

توجه به حوزه تعلیم و تربیت تقویت حوزه فرهنگی را به دنبال دارد

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان گفت: توجه به حوزه تعلیم و تربیت و معلمان تقویت حوزه فرهنگی را به دنبال دارد.

به گزارش کودک پرس، اکبر کاووسی امید پیش از ظهر شنبه در دیدار جمعی از معلمان، افزود: مدیریت شهری برای موفقیت در حوزه فرهنگ باید به قشر فرهنگیان شهر توجه داشته باشد و در این راستا می توان کارگروهی با حضور معلمان تشکیل داد.

کاووسی امید با تاکید بر تدوین بسته فرهنگی برای پیشبرد اهداف مدیرت شهری، اظهار داشت: می توان در محورهایی از بسته فرهنگی از نظرات و پیشنهادات معلمان بهره گرفت.

وی ایجاد مدیریت یکپارچه شهری را ضروری دانست و اضافه کرد: با ایجاد مدیریت واحد بسیاری از مشکلات و مسائل را می توان با هماهنگی و همکاری دستگاه ها و ارگانها حل کرده و در خدمت رسانی به شهروندان بهتر عمل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای شهر همدان ادامه داد: با وجود مدیریت واحد شهری علاوه بر ارائه خدمات آسان به شهروندان از هدر رفت سرمایه ها نیز جلوگیری می‌شود.

کاووسی امید افزود: با توجه به نبود مدیریت واحد شهری در ایران بر این اساس می توان با همکاری و تعامل تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی نسبت به خدمات رسانی و خدمت به مردم عمل کرد.

وی با بیان اینکه تعامل با معلمان و فرهنگیان در دستور کار شورای شهرهمدان قرار گرفته است، ادامه داد:  در این زمینه برای معلمین ۱۰ درصد تخفیف در دفترچه تعرفه عوارض در نظر گرفته شده و از طرفی انتظار  می رود در بحث فرهنگ سازی به ویژه آموزش های شهروندی مد نظر مدیریت شهری، در کلاسهای درسی برای دانش آموزان آموزش داده شود.

این عضو شورای شهر همدان تغییر رفتار و آموزش های شهروندی را از دوران کودکی و سنین پایین موثر دانست و گفت: نباید تنها به پرکردن حافظه کودکان پرداخت بلکه آموزشها باید کاربردی باشد.

 

کاووسی امید اظهار کرد: در صورت ایجاد مدیریت واحد شهری، آموزش و پرورش و معلمان نیز می توانند در امر آموزش های شهروندی و شهرنشینی کمک مدیریت شهری باشند.

وی با بیان اینکه با تدوین بسته فرهنگی مناسب، همدان نخستین شهر در کشور در این زمینه خواهد بود، افزود: باید ۲۷ سئوال مقام معظم رهبری در تمدن نوین اسلامی در این بسته فرهنگی لحاظ شود.

وی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه همدان باید در تمدن نوین اسلامی پیشتاز باشد، یادآور شد: شورای پنجم اسلامی شهر همدان در نظر دارد تعامل خوبی با معلمان در جهت پیشبرد اهداف داشته باشد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار