133863
۲۳ دی ۱۳۹۶

تحصیل ۱۰۰۰ «دانش‌آموز با نیازهای ویژه» در مدارس عادی تهران/ فعالیت ۱۰ مدرسه ویژه ناشنوایان در پایتخت

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت:۱۰۰۰ دانش‌‌آموز با نیازهای ویژه تحت پوشش طرح تلفیقی در مدارس عادی تهران درس می‌خوانند.

به گزارش کودک پرس، شهناز کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اظهار داشت:‌ روش ارتباط کلی با دانش‌آموزان ناشنوا در مدارس استثنایی، ترکیبی از روش اشاره و لب‌خوانی است و معلمان این مدارس هم دوره‌های آموزشی لازم را برای استفاده از این دو روش، گذرانده‌اند.

وی افزود: زمانی تنها از روش اشاره در مدارس استفاده می‌شد و دانش‌آموزان ناشنوایی که وارد جامعه می‌شدند با مشکلات جدی مواجه می‌شدند.

کریمی اضافه کرد: 58 مدرسه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شهر تهران فعالیت می‌کنند که از این تعداد 10 مدرسه مخصوص ناشنوایان است.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران ادامه داد: در طرح تلفیقی که در آن برخی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به مدارس عادی می‌روند، بیش از 400 مدرسه عادی پذیرای دانش‌آموزان تهرانی هستند و طرح‌هایی را برای آگاهی‌بخشی به مدیران و معلمان مدارس عادی برای پذیرش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آغاز کرده‌ایم.

 

وی گفت: 1000 دانش‌اموز در طرح تلفیقی درس می‌خوانند و هر خانواده‌ای برای تحصیل فرزندش در مدارس عادی تمایل داشته باشد، ممانعتی نمی‌کنیم اما باید حداقل شرایط برای تحصیل در مدارس عادی برای این دانش‌آموز فراهم باشد.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار