133749
۲۱ دی ۱۳۹۶

شركت همدان در نمایشگاه گردشگری؛ فرصت‌سوزی یا فرصت‌سازی؟!

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته از سوم بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود که همدان نيز در آن حضور دارد اما بايد از اين ظرفيت براي معرفي عنوان «همدان، پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸» بهره بیشتری گرفته شود، هرچند با محوریت «خانواده و کودک» شركت كرده است.

به گزارش خبرگزاری کودک و نوجوان ، یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌ وابسته از سوم تا ششم بهمن ماه ۹۶ برگزار می‌شود که همدان تلاش می‌کند با توجه به عنوان پایتختی گردشگری ۲۰۱۸ آسیا و میزبانی نشست سازمان جهانی utwno حضور متفاوتی داشته باشد.

در این رویدادهای بین‌المللی که می‌تواند همدان را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند، باید تبلیغات را جدی گرفته و پاشنه کشیده‌تر از هر زمان پیش رفت که امیدواریم این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

اما با توجه به اینکه فرصت همدان برای برنامه‌ریزی بهتر برای این دو رویداد مهم گردشگری اندک است، برگزاری نمایشگاه گردشگری فرصت خوبی است تا تبلیغات همدان در قالب رویداد ۲۰۱۸ مورد توجه باشد.

اختصاص سالن ۲ هزار متری برای همدان در این نمایشگاه خود نشان از حمایت سازمان میراث فرهنگی و اهمیت به این مقوله است اما اینکه همدان چطور بتواند از این رویداد بهره‌برداری کند نیز اهمیت دارد.

 

همدان بنا دارد در این رویداد با محوریت «خانواده و کودک» حضور یابد اما برای شهری که در سال ۲۰۱۸ یکی از مهمترین رویدادهای گردشگری را پشت سر می‌گذارد، بهتر است بیشتر محوریت کار نمایشگاه بر همین منوال باشد هرچند برای این موضوع نیز تدابیری اندیشیده شده است.

 

 

*فرصت معرفی همدان ۲۰۱۸ در نمایشگاه گردشگری را غنیمت بدانیم

بر این اساس یکی از فعالان حوزه گردشگری همدان بر محوریت حضور همدان در نمایشگاه گردشگری با عنوان «خانواده و کودک» انتقاد کرد و افزود: ۲ هزار متر سالن در نمایشگاه به همدان اختصاص یافته که جای سوال است، چه طرح ویژه‌ای برای این میزان فضا در نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

بهنام افتخاری انتخاب شعار «کودک و خانواده» برای سالن همدان در نمایشگاه گردشگری را مناسب ندانست و گفت:‌ همدان با ظرفیت‌هایی که در توریسم سلامت، توریسم فرهنگی، توریسم آرامش و …دارد که اگر با توجه به اینکه همدان شهر آرامی است، همدان با عنوان توریسم آرامش حضور می‌یافت، بهتر بود.

وی با بیان اینکه عنوان گردشگری «کودک و خانواده» برای همدان سودی ندارد، تصریح کرد: چطور می‌توان با تم کودکانه در نمایشگاه گردشگری حضور یافت، ما چه چیزی در زمینه کودک در همدان داریم.

این فعال بخش گردشگری با بیان اینکه به کار بردن چنین طرح‌ها و عناوینی موجب فرصت‌سوزی می‌شود، گفت: اینکه همدان دوره‌هایی از جشنواره فیلم و تئاتر کودک و نوجوان را میزبان است، دلیلی برای نامگذاری غرفه همدان به نام «کودک و خانواده» نیست.

وی برگزاری چندین رویداد کودکانه در همدان و نامگذاری فرصت مناسبی چون نمایشگاه گردشگری با محوریت کودکانه را تحلیلی غیرعلمی دانست و افزود: در مجموع نمایشگاه گردشگری فرصتی برای همدان بود که سوخت.

افتخاری با بیان اینکه گردشگری کودک نیز نیازمند بیس خاصی است، گفت: برای گردشگری کودکانه نیز باید ادبیات کودک تقویت شود و فضای بازی و نشاط کودکانه‌ای را نیز برای کودکان فراهم کرد.

وی در پایان با طرح این سوال که مهمترین رویداد گردشگری سال که نمایشگاه است، همدان ۲۰۱۸ با چه طرح و ایده‌ای حضور می‌یابد، گفت: ۱۲ روز به برگزاری نمایشگاه مانده و باید دید همدان برای رویدادهای گردشگری ۲۰۱۸ چه برنامه‌ای دارد.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر:
نام:
ایمیل:

جدید ترین