133732
۲۱ دی ۱۳۹۶

مراسم افتتاحیه سومین جشنواره منال در ایوان برگزار شد/ ارسال ۷۰۰ اثر به دبیرخانه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان، گفت: ۷۰۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره دوسالانه شعر کردی کودک با عنوان «مِنال» که به میزبانی شهرستان ایوان برگزار می‌شود، ارسال‌شده است.

به گزارش کودک پرس ، علی صحرایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان، صبح امروز (20 دی) در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره دوسالانه «مِنال» در این شهرستان اظهار کرد: حدود 120 نفر از شاعران برجسته غرب کشور با ارسال اثر در این جشنواره شرکت کردند.

وی، بابیان اینکه این جشنواره ویژه استان‌های غربی کشور شامل آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان و ایلام است، ابراز کرد: جشنواره منطقه‌ای شعر کردی ویژه کودک و نوجوان با عنوان «مِنال و مَلوچِگ» در سال‌های قبل برگزارشده که استقبال بسیار خوبی از سوی شاعران منطقه غرب کشور انجام‌شده بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان، یادآور شد: در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور مسئولان کشوری و استانی در ایوان برگزار می‌شود از 10 اثر برتر و 10 اثر شایسته تقدیر بر اساس رأی هیئت‌داوران تقدیر خواهد شد.

صحرایی، با اشاره به استقبال گسترده شاعران منطقه غرب کشور از برگزاری این جشنواره در استان که نشان‌دهنده تأثیرگذاری این جشنواره است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که با تلاش مجموعه همکاران و حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره در گستره ملی برگزار شود.

وی، تصریح کرد: بدون شک یکی از ابزارهای مؤثر در انتقال مفاهیم بهره‌گیری از هنر است که شعر کودک با توجه به ارتباطی که قرار می‌کند نقش مهمی در شخصیت و رشد فکری کودکان خواهد داشت که باید در این عرصه تلاش شود.

گفتنی است، این جشنواره از امروز به مدت دو روز در شهرستان ایوان با برگزاری برنامه‌های متنوع و شعرخوانی شاعران برجسته و برگزیده ادامه خواهد یافت و مراسم اختتامیه نیز فردا با تقدیر از برگزیدگان با حضور مسئولان فرهنگی و هنری و اجرایی استان به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار