133686
۲۱ دی ۱۳۹۶

اجرای طرح غربالگری شنوایی در ۵۱ مهد کودک ایلام

کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: کودکان ۵۱ مهد در این استان برای نخستین بار زیر پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه ملکی با اشاره به اینکه طرح غربالگری شنوایی امسالاجرای طرح غربالگری شنوایی در 51 مهد کودک ایلام برای اولین بار ویژه کودکان سه تا پنج سال در مهدهای کودک مرکز استان اجرا می شود افزود: با خریداری دستگاه های غربالگری شنوایی جدید این طرح در آینده در دیگر مناطق استان نیز اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی کودکان مشکوک به مشکل شنوایی عنوان کرد و گفت: در این طرح چنانچه کودکی دارای مشکل شنوایی باشد به متخصص گوش، حلق و بینی ارجاع داده می شود و در صورت نیاز به دریافت سمعک معرفی و مورد حمایت مالی قرار می گیرد.

کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان ایلام یادآور شد: طرح مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، طرح پیشگیری از تنبلی چشم، اجرای طرح پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین و غربالگری ژنتیک برای گروه سنی 15تا 25سال ویژه دانش آموزان و دانشگاهیان را از دیگر طرح های بهزیستی برای کاهش معلولیت در استان برشمرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار