132604
۱۷ دی ۱۳۹۶
رئیس بیمارستان مرکزی غور:

۵۸ کودک طی سال ۹۶ براثر ابتلا به سینه پهلو در “غور افغانستان” جان باختند

مسئولان بیمارستان مرکزی غور اعلام کردند که از آغاز سال تاکنون بیش از ۴ هزار کودک مبتلا به بیماری سینه پهلو در مرکز درمانی غور به ثبت رسیده است که از این میان ۵۸ تن از آنان جان باخته‌اند.

به گزارش کودک پرس ، جمعه گل یعقوبی رئیس بیمارستان مرکزی غور با اشاره به افزایش بیماری سینه پهلو در کودکان این ولایت گفت: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار و 700 کودک در این ولایت مبتلا به بیماری سینه پهلو شدند که از این میان 58 تن از آنها جان باختند.

وی افزود: ولایت غور یکی از سردسیرترین ولایت‌های حوزه غرب افغانستان است و بیشتر مردم آن نیز در شرایط بدی، زندگی می‌کنند.

وی علت اصلی این بیماری را بی‌توجهی خانواده‌ها به کودکان و عدم آگاهی نسبت به مراقبت از کودکان و همچنین سردی بیش از حد هوا در این ولایت می‌داند.

 

یعقوبی همچنین گفت: از دو ماه گذشته تاکنون هم زمان با افزایش بیماری سینه پهلو در میان کودکان نیز بیماری سرخک نیز شیوع یافته و تا کنون جان ده‌ها تن از کودکان را گرفته است.

مسئولین بیمارستان مرکزی در غور عدم عملی شدن واکسیناسیون‌های مختلف، افزایش کودکان در یک خانواده، فقر و سوءتغذیه را از دلایل گسترش این گونه بیماری‌ها در این ولایت می‌دانند.

 

ولایت غور در غرب افغانستان یکی از ولایت‌های دوردست افغانستان است که به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر در آن بیشتر روستاها و شهرستان‌ها از عملی شدن برنامه واکسیناسیون محروم هستند.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار