132331
۱۶ دی ۱۳۹۶

مستند فلسطینی ‘درخشندگی مقاومت’ در سنگاپور توقیف شد

سنگاپور مانع از اکران فیلم مستندی که بازداشت یک دختر نوجوان فلسطینی و رفتار صهیونیست‌ها با او را نشان می‌دهد، در یک جشنواره بین‌المللی فیلم فلسطین شد.

به گزارش کودک پرس ، این فیلم قرار بود پنجشنبه در یک جشنواره بین المللی فیلم در سنگاپور پخش شود که وزارت «اطلاعات و ارتباطات» سنگاپور جلوی نمایش عمومی آن را گرفت.
اقدام این وزارتخانه در توقف نمایش عمومی فیلم «درخشندگی مقاومت» از آن‌جا سبب جلب توجه شد که حذف کامل یک فیلم از هر نوع نمایش عمومی، کاری خلاف معمول در این کشور محسوب می‌شود.
این جشنواره هنری با موضوعیت فلسطین برای دومین بار در کشور سنگاپور برگزار می‌شود که میزبان آن سینمای مستقلی به نام «پروژکتور» است.

تارنمای «پروژکتور» پیش از موعد مقرر برای نمایش فیلم، خبر از دستور رسمی وزارتخانه «اطلاعات و ارتباطات» سنگاپور برای متوقف کردن آن داد.
مسئولان سینمای «پروژکتور» به نقل از دستور کتبی داده شده توسط دولت سنگاپور، دلیل توقیف فیلم را بر هم زدن نظم و صلح در این کشور مطرح کردند.

مستند «درخشندگی مقاومت» نگاهی به زندگی دو دختر نوجوان فلسطینی است که این روزها به دلیل ایستادگی‌شان در برابر سربازان صهیونیستی به نماد مقاومت فلسطین تبدیل شده اند.

«احد تمیمی»، 16 ساله، یکی از این دو دختر است که تصاویری از محاکمه او به تازگی منتشر شده است.
روزنامه سان دیلی در این زمینه گزارش داد: بسیاری از کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارند اما سنگاپور بر خلاف همسایگانش، رابطه دوستانه‌ای با این رژیم دارد.
طبق این گزارش، گروههای حامی فلسطین در این زمینه واکنش نشان دادند . برخی از آنها در شبکه های اجتماعی نوشتند کسانی که تحمل روبه رو شدن با شجاعت و مقاومت نوجوانان فلسطینی را ندارند مانع از اکران این فیلم شدند که باعث تعجب بسیاری از محافل هنری و رسانه ای شده است.

سنگاپور سال گذشته نیز در دوره اول این جشنواره نمایش یک فیلم را لغو کرده بود.

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار