132276
۱۶ دی ۱۳۹۶
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان عنوان کرد؛

سهل‌الوصول بودن مواد مخدر نقش موثری در افزایش اعتیاد دارد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در خدابنده گفت:دسترسی راحت و آسان به مواد مخدر نقش موثری در افزایش اعتیاد دارد به همین دلیل برنامه‌ریزی و پرکردن اوقات فراغت شهروندان بویژه قشر جوان و نوجوان جامعه نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد خواهد داشت.

به گزارش کودک پرس ، امروز هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خدابنده به ریاست میرزایی فرماندار شهرستان و با حضور شهبازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در فرمانداری خدابنده برگزار شد.

شهبازی در این جلسه با بیان اینکه کسی که بدن خود را آلوده کند می‌تواند جامعه را آلوده کند، افزود: کسانی مرتکب جرائم خشن می‌شوند که آمادگی قبلی داشتند، امروز در دنیا مواد مخدر به عنوان یکی از ابزارهای جرم به شمار می‌رود که متأسفانه در ایران برخورد با مواد مخدر خیلی ضعیف است.

وی افزود: امروز ما با پدیده مصرف مواد مخدر پرخطر روبرو هستیم.، مصرف مواد مخدر صنعتی کنترل نشده و مصرف شیشه با دیگر مواد مخدر توأم شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه جوانان سرمایه های ملی هستند که باید در مسیر توسعه کشور از آنان استفاده شود اظهار داشت: دشمنان به صورت مستمر و پیوسته با ایجاد برنامه های مبتذل فرهنگی و همچنیین تولید انواع مواد مخدر جدید به دنبال تخریب و انحراف جوانان کشور هستند.

 

 

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ورود مواد مخدر به کشور و پخش آن خوب عمل کرده است، ولی متاسفانه در حوزه مقابله مصرف، سو مصرف و کار فرهنگی در بحث مقابله با مواد مخدر کارهای کمی صورت پذیرفته است و باید بیشتر در این زمینه کار شود.

شهبازی تصریح کرد: مصرف مواد مخدر به جهل انسان بر می گردد و بیشتر در خانواده هایی مشاهده می شود که اطلاعات آنها کم است و باید در این زمینه آگاهی افراد را افزایش داد.

وی گفت: دسترسی راحت و آسان به مواد مخدر نقش موثری در افزایش اعتیاد دارد به همین دلیل برنامه ریزی و پرکردن اوقات فراغت شهروندان بویژه قشر جوان و نوجوان جامعه نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد خواهد داشت.

 

شهبازی افزود: مواد مخدر در بستر خودش یکی از پدیدهای ضد اجتماعی است و منشع خیلی از بزهکاریهای اجتماعی، قتلها، سرقتها، از بین رفتن اخلاق و خیلی از موضوعات همین مواد مخدر است.

وی تاکید کرد: مسئولان شهرستان در خصوص مبارزه با مواد مخدر برنامه های راهبردی ارائه کنند و در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در مورد آن بحث شود و تصمیمی در مورد آن گرفته شود.

 

این مسئول در پایان سخنان خود عنوان کرد: اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اگر کار اصولی و حساب شده در زندگی شخصی و کار در این حوزه انجام ندهند، مواد مخدر پشت درب خونه های همه ما خواهد آمد و این یک زنگ خطر است.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار