131715
۱۲ دی ۱۳۹۶

بهره‌مندی بیش از یکصد کودک دچار سوء تغذیه از بسته‌های حمایتی امداد

رئیس کمیته امداد شهرستان زرندیه از بهره‌مندی بیش از یکصد کودک دچار سوء تغذیه از بسته‌های حمایتی این نهاد خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا حافظ کمال، رئیس کمیته امداد امام خمینی رحمه الله شهرستان زرندیه با اشاره به اهمیت کمک و خدمت رسانی به خانواده های نیازمند به ویژه رسیدگی به کودکان در اراک گفت: این نهاد همواره در صدد شناسایی و خدمت رسانی به این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی رحمه الله این شهرستان در سال جاری تعداد 102 نفر از کودکان تحت حمایت و واجد شرایط از بسته های حمایتی این نهاد بهره مند شدند، افزود: کودکانی که توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشکل رشد و سوء تغذیه داشتند شناسایی شده بودند و استحقاقشان نیز از سوی این مدیریت تائید شده بود از این خدمات بهره مند شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این عزیزان از کمک سبد غذایی ماهانه بر خوردار شدند، خاطر نشان کرد: در این راستا مبلغ 548  میلیون ریال به آنها مساعدت شود.

حافظ کمال همچنین از بر خورداری  84 خانوار تحت حمایت از مزایای خدمات بیمه های اجتماعی در سال جاری  نیز خبر داد و گفت: یکی از اهداف مهم این نهاد مقدس استقلال اقتصادی ولی نعمتان تحت حمایت می باشد تا با پیگیری آن اهداف، آینده ای بسیار خوب و تامین آتیه خانواده ها ی بی بضاعت و فرزندان آنها را رقم بزند.

وی افزود: در همین راستا تعداد  84 خانوار واجد شرایط در سال  جاری  از مزایای بیمه های اجتماعی برخوردار شده و بالغ بر  737 میلیون ریال به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی رحمه الله شهرستان زرندیه بهره‌مندی مددجویان شهرستان زرندیه از آموزش های فنی‌وحرفه‌ای را از دیگر برنامه های این نهاد دانست و ادامه داد: طی ۹ ماهه نخست امسال ۲۲۷ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان زرندیه بااعتبار ۱۴ میلیون تومان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

وی توانمندسازی و استقلال اقتصادی خانوارهای تحت حمایت را از مهمترین رویکردهای کمیته امداد دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی فنی با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان و باهدف مهارت‌آموزی به مددجویان تحت حمایت انجام می شود.

این مقام مسئول ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده های تحت حمایت را ضروری دانست و اضافه کرد: این مهم از برنامه های جدی کمیته امداد است که با ایجاد تحول در بخش اشتغال خانواده به اهداف خود در راستای اشتغال این عزیزان دست یابیم.

حافظ کمال همچنین به برگزاری دوره های مختلف آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: این دوره ها نقش مهمی در توانمند سازی مددجویان دارد که از جمله این دوره ها می توان به برگزاری دوره‌های آموزشی مشاوره در مباحث مختلف،  اشاهر کرد.

وی گفت: مددجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای  ایجاد کسب‌وکار مناسب و رسیدن به استقلال مالی بهره مند شوند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار