130711
۰۹ دی ۱۳۹۶
گفتگو با پژوهشگر نخبه سمنانی:

انتقاد پژوهشگر نخبه از ظاهرسازی برخی مسئولان و از بین رفتن استعداد دانش‌آموزان

پژوهشگر نوجوان سمنانی از وجود دانش‌آموزان مستعد در مدارس و عدم وجود امکانات و حمایت‌های لازم برای آنها انتقاد کرد.

به گزارش کودک پرس ، پژوهشگران در هرجامعه با تلاش و پشتکار خود زمینه ساز بسیاری ازپیشرفتهای اجتماعی را فراهم می نمایند و بها دادن به این افراد وسرمایه گذاری برای به ثمر رسیدن ایده هایشان نقش عمده ای در خودکفایی و استقلال جامعه ایفا می نماید.

 

“متین فراهانی” از پژوهشگران مدال آور جشنواره خوارزمی است که گفتگوی خبرنگار قومس با وی در ذیل می آید:

 

 

در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدم

 

ابتدا خودتان را معرفی کنید و بگویید موفقیت شما در چه زمینه ای بوده است؟

متین فراهانی هستم دانش آموز پایه یازدهم رشته علوم تجربی، سه سال راهنمایی را در مدرسه باقر العلوم خواندم و هم اکنون در دبیرستان شریعتی سمنان مشغول به تحصیل هستم. در جشنواره جوان خوارزمی رشته برق و الکترونیک حائز رتبه دوم کشوری و موفق به کسب مدال نقره شدم.

 

اختراع شما چیست و در چه زمینه ای کاربرد دارد؟

دستگاهی که من ساختم” میکرواستریوسکوپ سه بعدی” است و درتجهیزات پزشکی کاربرد دارد.

 

کارکرد این دستگاه به گونه ای می باشد که می تواند دو نوع تصویر برداری میکرو استریو را در یک بدنه انجام دهد و در واقع کار دو میکروسکوپ را همزمان انجام می دهد.

تصویرهای نمونه زیر میکروسکوپ بر روی دو چشمی مانند بقیه میکروسکوپ ها ایجاد نمی شوند بلکه تصویر زیر میکروسکوپ صورت واضح بر روی گوشی یا تبلتی که بر روی پان قرار می گیرد، می افتد و قابلیت فیلمبرداری و عکسبرداری از نونه های زنده زیر میکروسکوپ را برای فرد پژوهشگر فراهم می نماید.

در نهایت این امکان را به شما می دهد تا توسط نرم افزاری که برای این دستگاه طراحی شده است،نمونه های استریو زیر میکروسکوپ را به صورت سه بعدی به تماشای عموم مردم بگذارید و در همین راستا محدودیت استفاده انفرادی میکروسکوپها نیز از بین می رود.

 

موفقیت تان را مرهون زحمات چه کسانی هستید؟

علت اصلی موفقیت من در این طرح ابتدا تلاش و پشتکار خودم،حمایتهای پدر و مادرم و مشاوره های استادم آقای یوسفی فولادی وپژوهش سرای دانش آموزی به مدیریت آقای خیرخواه بود؛ البته جا دارد از زحمات اشخاصی در پارک علم وفناوری، بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه علوم پزشکی و شورای شهر هم تشکر کنم.

بسیاری از استعدادهای دانش آموزان در مدارس دولتی هرگز شکوفا نمی شود

 

با توجه به اینکه شما هم در مدارس خاص و هم دولتی تحصیل کرده اید به نظرتان آیا شرایط رشد و پیشرفت در مدارس عادی به حد کافی فراهم است؟

متاسفانه نگاه جامعه ی ما به گونه ای است که همیشه در مدارس خاص دنبال بهترینها هستند در صورتی که بسیاری از نخبه های ما در مدارس عادی تحصیل می کنند؛ در مدارس عادی به حد کافی به دانش آموزان بها و تجهیزات داده نمی شود و بسیاری از استعدادهای دانش آموزان در مدارس دولتی هرگز شکوفا نمی شود.

 

چه صحبتی با همسن و سالان خودتان و مسئولان دارید؟

از همسن و سالانم میخواهم که با تلاش و پشتکار خودشان آینده خود را بسازند؛ و از مسئولین می خواهم که همیشه با پرداخت خدمات مشاوره ای و تسهیلات از یک پژوهشگر حمایت کنند؛ متاسفانه برخی مسئولین فقط در زمان اعلام نتایج برای اسم و رسم دادن به خودشان پیدایشان می شود، از طرفی تنوع طرح ها و برنامه های علمی پژوهشی متنوع بدون بستر سازی مناسب نظیر منابع مالی، اساتید راهنما در زمینه های مختلف علمی به ویژه فناوریهای نوین، تجهیزات مناسب و کاربردی مانع بروز استعدادها می شود.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار