126491
۲۳ آذر ۱۳۹۶
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد؛

فرزندخواندگی طی سال‌های اخیر در کشور ۶۰ درصد رشد داشته است

محمد نفریه مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور نسبت به استقبال مردم از فرزندخواندگی گفت: بر اساس آخرین قوانین فرزندخواندگی که در سال ۹۲ به تصویب رسیده است میزان درخواست‌ها طی سال‌های اخیر، با رشد ۶۰ درصدی همراه بوده است.

به گزارش کودک پرس ، محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: تعداد خانواده های پشت نوبتی برای فرزندخواندگی و دریافت کودک، 9 برابر تعداد کودکانی است که در مراکز مختلف سازمان بهزیستی کشور نگهداری می شوند.

نفریه تاکید کرد: آمار درخواست های فرزندخواندگی متقاضیان در کشور، طی سال های اخیر با افزایش دو برابری همراه بوده است و تا کنون استقبال خوبی از این موضوع به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: در برخی از استان ها تراکم درخواست فرزندخواندگی زیاد است و در بعضی نقاط نیز میزان درخواست ها و همچنین تعداد کودکانی که در مراکز مختلف سازمان بهزیستی کشور حضور دارند، کمتر است.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ورود و خروج کودکان به مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست دست سازمان بهزیستی کشور نبوده و ما نمی دانیم که چه تعداد کودک، طی یک سال به مرکز می آیند و یا از مرکز ترخیص می شوند.

 

نفریه خاطرنشان کرد: تجربه به ما ثابت کرده است که ورود کودکان در دو فصل پاییز و زمستان، به مراکز نگهداری از کودکان سازمان بهزیستی کشور، به دلیل سختی زندگی افزایش می یابد و بنابراین در این دو فصل با تراکم کودکان در مراکز فوق مواجه می شویم.

وی تاکید کرد: ورودی کودکان به مراکر نگهداری از کودکان به اشکال مختلف انجام می شود که از جمله می توان به کودکانی که با حکم قاضی به مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست منتقل می شوند و همچنین کودکان بی سرپرستی که توسط سایر افراد نظیر اقوام و فامیل کودک به اداره سرپرستی مراجعه و پس از تایید دادگاه، به مراکز مذکور ارجاع داده می شوند، اشاره کرد.

 

 

واگذاری چندقلوها به یک خانواده

 

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: تاکید سازمان بهزیستی کشور بر این است که نوزادان و کودکان چندقلو را به یک خانواده متقاضی فرزند واگذار کنیم و آنها را از یکدیگر جدا نکنیم.

نفریه تصریح کرد: تا کنون در مراکز شیرخوارگاه سازمان بهزیستی کشور، نوزاد بیشتر از دو قلو نداشته ایم، اما تعدادی نوزادان دو قلو در مراکز این سازمان داشته ایم که برنامه ما برای واگذاری چندقلوها به یک خانواده است.

 

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور در واگذاری خواهر و برادرهایی که دوقلو هم نیستند نیز سعی می کند که بتواند شرایطی مهیا شود تا آن ها را برای فرزندخواندگی به خانواده هایی بفرستد که بتوانند از هر دوی این کودکان نگهداری کنند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: بر اساس آخرین قوانین فرزندخواندگی که در سال 92 به تصویب رسیده است، روند فرزندخواندگی تسریع پیدا کرده است و همچنین میزان تقاضا برای فرزندخواندگی نیز افزایش پیدا کرده است و تسهیلات خوبی به فرزندخواندگی اختصاص داده شده است.

نفریه اظهار کرد: آئین نامه قوانین فوق در سال 94 تدوین شد و به همه مراکز نگهداری از کودکان سازمان بهزیستی کشور ابلاغ شد و پس از اجرای آئین نامه ها میزان درخواست ها برای فرزند خواندگی طی سال های اخیر، با رشد 60 درصدی همراه بوده است.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار