125979
۲۱ آذر ۱۳۹۶
مدیرکل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خبر داد:

تعیین «مشاور نوجوان شهردار پایتخت» برای نخستین بار

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از انتخاب مشاور نوجوان شهردار پایتخت خبر داد و گفت: برای نخستین بار مشاور نوجوان شهردار تهران را به نمایندگی از شهرداران منتخب مدارس پایتخت انتخاب می‌کنیم. همچنین ۲۲ مشاور نوجوان شهرداران مناطق ۲۲ گانه برای فعالیت در شهر تهران تعیین خواهند شد.

به گزارش کودک پرس ، محمد روشنی در هجدهمین دوره آیین تنفیذ احکام شهرداران مدارس، اظهار کرد: مدیریت شهری امروز فقط در خصوص مباحث شهری و زباله، پسماند و زیست محیطی و آسیب‌های اجتماعی نیست. امروزه شهرداران مدارس ما فراتر از مباحث شهری که با مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور گره خورده و عجین شده است را باید دنبال کنند.

وی تاکید کرد: شهردار مدرسه ما باید توجه کنند که امروز مدیریت شهری و مشارکت اجتماعی فراتر از برنامه‌های مدرسه است.

روشنی پرچمدار اصلاحات و توسعه در کشورهای در حال توسعه و پیشرفته را آموزش‌و‌پرورش دانست و افزود: هر زمان کار اجتماعی و فرهنگی ما پیوست آموزش‌و‌پرورش داشته باشد می‌توانیم در این حوزه موفق شویم. در غیر این صورت کار اجتماعی و فرهنگی ما ابتر می‌ماند.

 

وی خاطرنشان کرد: نخبگان و دانشمندان مباحث اجتماعی برای ترسیم آینده یک کشور، دانش آموزان و مباحث آموزشی آن جامعه را آنالیز می‌کنند و در صورتی که برآیند این آنالیز مناسب بود می‌توانند امیدوار باشند آن کشور آینده موفقی داشته باشد.
مدیرکل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خطاب به شهرداران جدید مدارس، گفت: شهردار مدرسه ترسیم کننده آینده مدرسه است و همه شما در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نکنید.
وی از انتخاب مشاور نوجوان شهردار هر منطقه خبر داد و افزود: برای نخستین بار مشاورران نوجوان شهرداران مناطق 22گانه براساس شاخص های مدنظر، انتخاب می‌شوند و 22 مشاور نوجوان شهردار در شهر تهران فعالیت خواهند کرد.

روشنی از تعیین مشاور نوجوان شهردار تهران برای نخستین بار خبر داد و افزود: بنا داریم مشاور نوجوان شهردار تهران را به نمایندگی از شهرداران منتخب مدارس پایتخت انتخاب کنیم تا دغدغه‌های آنان را با آقای دکتر نجفی در میان گذارد.
وی نام شهردار مدرسه را «شمش» گذاشت و افزود: این طرح مخفف (ش) شخصیت بخشیدن به کودکان و نوجوانان، (م) مشارکت آگاهانه، فعالانه و همه جانبه آنان و (ش) شناخت جمعی و آشنا شدن با تصمیم گیری جمعی و کار تیمی است.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: شهردار مدرسه در مرحله نخست شخصیت پیدا می‌کند و سپس در مسائل مشارکتی نیز آگاهی‌‌های لازم را به دست می‌آورد و شناخت بهتری نیز از مسائل اجتماعی پیدا خواهد کرد.
وی مشارکت را یک انقلاب مدیریتی عنوان کرد و افزود: حاکمیت‌ها با مشارکت مردمی شناخته می‌شوند و در طرح شهردار مدرسه نیز هر چه مشارکت دانش‌آموزان بیشتر باشد شهردار مدرسه قاطع‌تر عمل خواهد کرد.

روشنی در پایان اظهار امیدواری کرد که با کمک یکدیگر مدرسه و آینده جامعه را بسازیم و باید از این تمرین و مشارکت سربلند بیرون آییم و با مشق آینده‌نگری و ترسیم آینده از مدرسه به جامعه به فردایی بهتر برای ایران اسلامی بیندیشیم.

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار