125976
۲۱ آذر ۱۳۹۶
مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی در آئین افتتاح کتابخانه سیار روستایی قاین :

بهره‌مندی ۳۳هزار کودک و نوجوان خراسان جنوبی از خدمات کانون پرورش فکری استان

مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۴ کتابخانه ثابت، سیار روستایی، شهری و پستی برای بیش از ۳۳ هزار کودک و نوجوان خراسان جنوبی، خدمات فرهنگی هنری و ادبی خود را ارائه می‌دهد.

به گزارش کودک پرس ، طاهره حمیدی مدیر کل کانون پروری فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی در مراسم افتتاح دهمین کتابخانه سیار روستایی استان در شهرستان قاینات با بیان اینکه اولین کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری قاینات با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال با همکاری خیرین وتلاش مسئولین شهرستان واستان در شهرستان قاینات راه اندازی شده است، گفت: فراهم شدن زمینه راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی به منظور اجرای عدالت اجتماعی و فرهنگی از جمله وظایف ذاتی کانون است.

وی با اشاره به اهداف کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گفت: تقویت حوزه تفکروعمق بخشی به فکر وتفکر کودکان وشکوفایی استعداد های کودکان از جمله اهداف مهم کانون پرورش فکری است که در کنار پرکردن اوقات فراغت برنامه های خاصی هم برای کودکان دراین زمینه صورت می گیرد.

 

 

حمیدی اضافه کرد: بهره مندی از امکانات فرهنگی ، حق مسلم همه‌ی کودکان استان خراسان جنوبی است و ما امیدواریم دایره خدمات فرهنگی مربیان کانون هر روز نسبت به روز قبل گسترده تر شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان با قدردانی از تلاش مسئولان ارشد شهرستان و خیرین دلسوزی که گام‌های ارزشمندی را برای راه اندازی کتابخانه سیار روستایی در این شهرستان برداشتند، گفت: کتابخانه های سیار کانون ، آفتاب مهربانی را در سایه‌ی کتاب و کتابخوانی به کودکان و نوجوانان مناطق سیار روستایی هدیه می کنند که حرکت فرهنگی بسیار ارزشمندی است.

 

وی به راه اندازی فروشگاه محصولات کانون فکری کودکان در آینده ای نزدیک درشهرستان قاینات خبرداد وگفت:گسترش کانون زبان شهرستان وراه اندازی دومین کتابخانه سیار روستایی قاینات در دستورکار ما قراردارد وامیدواریم در سال آینده با همکاری مسئولین شهرستان شاهد کلنگ زنی مرکز شماره 2کانون فکری کودکان در قاین نیز باشیم وماهم قول همکاری را دراین زمینه به مسئولین شهرستان می دهیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی با اشاره به کسب رتبه های برتر اعضای کانون استان در مسابقات بین المللی وکشوری گفت: در دو سال گذشته بیش از40رتبه بین المللی وکشوری توسط اعضای کانون استان داشته ایم که کودک 9ساله قاینی نیز در شانزدهمین مسابقات بین المللی نقاشی توانست دیپلم افتخار این مسابقات را در کشور فنلاند به دست آورد.

 

حمیدی در پایان سخنانش یاد آور شد : در حال حاضر 24 کتابخانه ثابت ، سیار روستایی، شهری و پستی برای بیش از 33 هزار کودک و نوجوان خراسان جنوبی، خدمات فرهنگی هنری و ادبی خود را ارائه می دهد.

وی افزود: کتابخانه سیار روستایی قاینات 20روستا وحاشیه شهر وحتی روستاهایی تا شعاع 20کیلومتر را پوشش خواهد داد.

آیین افتتاح کتابخانه سیار روستایی قاینات صبح 21 آذر 1396 در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاینات برگزار شد.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار