125969
۲۱ آذر ۱۳۹۶

آغاز همراهی کانون پرورش فکری و صدا و سیمای گیلان در حوزه کودک

نشست مسوولان کانون استان گیلان با دست‌اندرکاران حوزه‌ی کودک و نوجوانان رسانه‌ی استانی، فصلی تازه در همکاری‌های مشترک دو دستگاه رقم زد.

به گزارش کودک پرس ، سالن نشست‌های کانون گیلان در رشت، میزبان مدیران تولید و تهیه‌کنندگان صدا و سیمای مرکز گیلان بود.

طی این نشست که در ادامه دیدار مدیران دو دستگاه و به‌منظور هم‌افزایی و هم‌گرایی افزون‌تر در مسیر ارتقای آگاهی‌ها و توان‌مند‌سازی نسل کودک و نوجوان صورت‌گرفت، حاضران به معرفی ظرفیت‌های دستگاه مطبوع خود پرداختند و راه‌‌کار‌هایی مناسب در مواجه با چالش‌های فرهنگی ارایه کردند.

بنابراین گزارش، مدیر‌کل کانون استان گیلان در این جلسه ضمن قدردانی از نگاه ویژه مدیر‌کل صدا و سیما به حوزه‌ کودک و نوجوان و تقدیر از همراهی مدیران و تهیه‌کنندگان رسانه استانی، به اهمیت و نقش رسانه‌ها در جامعه امروز اشاره و جهت‌دهی به نگرش مخاطبان را از مهم‌ترین رسالت‌ها عنوان‌کرد.

ضرورت سرمایه‌گذاری دربخش کودک و نوجوان و هم‌چنین لزوم تعامل میان دستگاه‌های فعال درحوزه فرهنگ از دیگر محور‌های سخنان اسفندیار ضیائی در این جلسه بود.

 

 

وی با تبیین این موضوع که توجه به این حوزه زمینه‌ساز شکل‌گیری جامعه‌ای پرنشاط، بالنده و قانون‌مدار است، گفت: این امر نیازمند هم‌گرایی و هم‌افزایی افزون تر است و نشست امروز می تواند به بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده کانون و صدا وسیما کمک کند.

ضیائی در همین زمینه به قابلیت‌های کانون پرورش فکری به عنوان یک مجموعه فرهنگی دارای پیشینه و جایگاه اجتماعی پرداخت و با یادآور‌شدن توان‌مندی‌های مربیان و کارشناسان آن گفت: نگاه ویژه و تخصصی این مجموعه به حوزه کودک و نوجوان و اثر‌بخشی آموزش‌های غیر مستقیم آن در تعامل با صدا و سیما می تواند نقشی تاثیر‌گذار در آشناسازی جامعه با حقوق آینده‌سازان داشته‌باشد.

 

این مسوول فرهنگی درعین حال با خاطرنشان‌کردن تفاوت‌های نسل گذشته و امروز تصریح‌کرد: همراه‌سازی خانواده‌ها و و همراه‌شدن با فرصت‌های دنیای مجازی از اولویت‌های فعالان عرصه‌ی فرهنگی است و از این رو تعامل دست‌اندرکاران این حوزه بیش از پیش لازم و ضروری به نظر می رسد.

برپایه این گزارش، ارایه‌ی دیدگاه‌ها از سوی مدیران تولید و تهیه‌کنندگان صدا و سیما و هم‌چنین کارشناسان کانون، دیگر بخش این نشست به شمار می‌رفت و دراین میان حاضران با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی، به بیان نقطه نظرات خود در همین زمینه پرداختند.

براین اساس بستر‌سازی برای بهره‌گیری از توان‌مندی‌های اعضای کودک و نوجوان، استفاده از نگاه کارشناسانه همکاران کانون در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای مرکز گیلان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مربیان و اعضای این مجموعه فرهنگی در عرصه‌ی نویسندگی مورد تاکید قرارگرفت.

 

 

لزوم آسان‌سازی راه‌های همکاری دو دستگاه و برنامه‌ریزی مدون برای نسل نوجوان نیز از اهم‌موضو‌ع‌هایی بود که در سخنان حاضران به آن اشاره‌شد.

برهمین اساس چگونگی بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری در تهیه برنامه‌های کودک و نوجوان محور و هم‌چنین معرفی کتاب‌های تازه انتشار یافته کانون در صدا و سیما، مورد توجه قرارگرفت و در این میان حاضران با مهم ارزیابی‌کردن شناخت اولویت‌های دو دستگاه، بر ادامه نشست‌های کارشناسی تاکید‌کردند.

 

گفتنی است نصرالله قنبری و محمد خدادادی مدیران تولید رادیو و تلویزیون و هم‌چنین بهرام نوری، اعظم آف، سیدعلی اشرفی، مهسا عابدی و سیده مریم ثابت، تهیه‌کنندگان و نویسندگان حوزه کودک ونوجوان صدا و سیمای مرکز گیلان از جمله حاضران این نشست بودند.

 

 

منبع: موج نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار