125966
۲۱ آذر ۱۳۹۶
مسئول پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی استان کرمانشاه:

۷۰ هزار کودک کرمانشاهی زیرپوشش غربالگری تنبلی چشم قرار می‌گیرند

مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‎ سازمان بهزیستی گفت: امسال ۷۰ هزار کودک در استان کرمانشاه تحت پوشش غربالگری تنبلی چشم قرار می‎گیرند.

به گزارش کودک پرس ، دلکش الیاسی با اشاره به اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم (آمبلیوپی) در استان کرمانشاه، اظهار داشت: این طرح که امسال از ابتدای آبان ماه آغاز شده و تا اواسط دی ماه ادامه خواهد داشت در بین کودکان 3 تا 6 سال انجام می‎شود.

مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‎ سازمان بهزیستی با بیان اینکه امسال 70 هزار نفر از کودکان کرمانشاهی تحت پوشش طرح غربالگری تنبلی چشم قرار می‎گیرند، گفت: بیش از 600 پایگاه سیار بهزیستی در سراسر استان کار غربالگری بینایی کودکان را انجام خواهند داد.

الیاسی از برپایی 200 پایگاه دائم و سیار در شهر کرمانشاه برای بینایی سنجی کودکان خبر داد و افزود: بیمارستان محمد کرمانشاهی هر روز عصر از ساعت 17 الی 21 شب آماده خدمات‎رسانی رایگان به مراجعه کنندگان است.

 

 

وی بیان کرد: سال گذشته در جریان غربالگریهای انجام شده 365 کودک در استان به تنبلی چشم مبتلا بودند و مراحل درمانی آنها نیز انجام گرفت.

مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‎ سازمان بهزیستی با بیان اینکه خدمات بینایی سنجی در طول ایام سال در پایگاه‏های بهزیستی به‎صورت مستمر ادامه دارد، عنوان کرد: پایگاه‏های سیار نیز در تمام مراکز بهداشتی و پیش دبستانیها آماده خدمات‏دهی هستند.

الیاسی با اشاره به شناسایی کودکان دارای اختلالات بینایی افزود: در صورتی که کودکی با این وضعیت شناسایی شود برای دریافت عینک مبلغ 70 هزار تومان و جراحی هر یک چشم مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان به خانواده‏های نیازمند از طرف بهزیستی کمک خواهد شد.

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار