125142
۱۸ آذر ۱۳۹۶
در نشست خبری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان عنوان شد:

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور در اصفهان

بیستمین دوره از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، در سطح حوزه سه کشوری در روزهای ۲۰ الی ۲۲ آذر ماه ۹۶ به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، امروز شنبه ۱۸ آذر ماه ۹۶ نشست خبری بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با حضور رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین مهدی قربانی مدیر کل کانون پرورش فکری استان اصفهان در دفتر تخصصی کانون پرورش فکری اصفهان (بوستان کودک) اصفهان برگزار شد.

در این نشست رضا قمرزاد درباره تاریخچه و اهمیت قصه گویی و نکات برجسته این دوره از جشنواره گفت: قصه گویی قدمت چندین هزار ساله دارد و وجه اصلی قصه گویی وجوه تربیتی آن است. در واقع پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با قصه گفتن ما را به خواب و آرامش توامان با بیداری دعوت می کردند و وجه بیدارکننده قصه ها همان وجه تربیتی آن است.

 

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن اعلام اینکه این دوره با تجربه برگزاری ۱۹ دوره پیشین در بهترین شکل برگزار می شود اعلام کرد: در این دوره نسبت به دوره های پیشین چندین بخش به فعالیت های جشنواره اضافه شده است.

 

 

وی ادامه داد: بخش قصه گویی «پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها» در این دوره از جشنواره به جهت تکریم موقعیت بزرگ ترها در بحث تعلیم و تربیت و همچنین استفاده از گنجینه بی پایان فرهنگ ملی و فولکلور آنها، به جشنواره اضافه شده است که با استقبال خوبی نیز از جانب این قشر مواجه است. در این بخش ۴۷۳ پدربزرگ و مادربزرگ قصه گو ثبت نام و شرکت کردند.

او با اشاره به اینکه بخش «نوجوانان» بخش نو دیگری است که با هدف استفاده از توانایی های قصه گویی نوجوانان برگزار می شود عنوان کرد: اغلب این نوجوانان از اعضای همین کانون های پرورش فکری اند و در این بخش تعداد ۳۱۷۳ نفر از آنان از سراسر کشور شرکت داشته اند.

 

او افزود: تقسیم بندی شهرهای شرکت کننده به ۵ حوزه نیز از خلاقیت های خوب این دوره است که موجب ارزشیابی بهتر آثار و داوری بهتر افراد می شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: این دوره از جشنواره در سه بخش آزاد (با دورن مایه آموزشی و تربیتی)، بخش رضوی و بخش ملی(با درون مایه رهنگ فولکلور و شاهنامه و قصه های کهن) برگزار می شود.

به گفته قمرزاده در این دوره دولت آبادی و سیم زاری در کنار ایرج طهماسب به عنوان داورهای مشترک هر ۵ حوزه فعالیت می کنند و هر حوزه داوران جداگانه و تخصصی خود را نیز دارد.

به گفته وی تاکنون ۶۷۳۷ آثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و از این میان ۱۸۴ قصه گو به ۵ حوزه کشوری معرفی شدند تا در این مرحله به رقابت بپردازند.

وی اضافه کرد: در بخش بین الملل نیز که داوری آن همچنان ادامه دارد از میان آثار رسیده نهایتا ۱۰ آثر انتخاب می شوند که همراه با منتخبین ۵ حوزه کشوری، در روزهای ۱ تا ۵ دی ماه ۹۶ در تهران به رقابت می پردازند.

 

پس از آن جلسه مهدی قربانی مدیر کل کانون پرورش فکر ی استان اصفهان درخصوص جشنواره حوزه ۳ کشوری که به میزبانی اصفهان در روزهای ۲۰ الی ۲۲ آذر ماه در اصفهان برگزار می شود گفت: در دوره استانی برگزاری جشنواره مجموعا ۳۰۶ اثر به دبیرخانه رسید که از میان ۲۹۵ قصه داوری شدند. در میان این آثار ۷۸ قصه توسط مربیان کانون و در بخش رضوی، ۸۰ قصه در بخش آزاد و ۱۴۷ قصه در بخش نوجوان بود؛ که پس از یک هفته داوری نهایتا ۲۰ اثر مربیان و ۶ اثر شرکت کنندگان بخش آزاد، ۵ قصه از بخش نوجوانان و ۱ نفر از بخش پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در این مرحله با شرکت کنندگان استان های بوشهر، خوزستان، چهارمحال، فارس و کهکیلویه و بویر احمد رقابت می کنند.

وی همچنین از برگزاری دو کارگاه تخصصی ویژه مربیان کانون و همکاران آموزش پرورش و بهزیستی در خلال این جشنواره خبر داد.

 

اختتامیه این دور از جشنواره در روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ساعت ۳ در مجتمع رفاهی فرهنگی فرهنگیان شماره ۳ برگزار می شود.

 

منبع: ایمنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار