123887
۱۳ آذر ۱۳۹۶

سالانه حدود ۲۵ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند

انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی معلول گفت: سالانه ۲۵ هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شود.

به گزارش کودک پرس از بابل، انوشیروان محسنی‌بندپی در جشن مردمی «همه نوشیروانی هستیم» به مناسبت روز جهانی معلول با اشاره به سه برنامه محوری بهزیستی در دولت، اظهار کرد: تلاش برای بهره‌گیری از همه یافته‌های علمی و تخصصی برای جلوگیری از بروز و شیوع آسیب معلولیت یکی از برنامه محوری بهزیستی است.

وی افزود: اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی از دغدغه‌های مهم مسؤولان کشور است که سعی داریم با رویکرد علمی از این مشکلات پیشگیری شود.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: برنامه پیشگیرانه اثربخشی و کم‌هزینه‌تر است و می‌تواند افراد زیادی را پوشش دهد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه بحث اجباری کردن غربالگری ژنتیک یکی دیگر از اقدامات مهم برای جلوگیری از تولد کودکان معلول است.

محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه 80 درصد نوزادان در بدو تولد و 85 درصد کودکان در سنین سه تا 6 سال تحت غربالگری بینایی قرار می‌گیرند، یادآور شد: سالانه 25 هزار معلول در کشور متولد می‌شود.

 

وی فراگیر کردن خدمات برای معلولان، در دسترس بودن خدمات و ارائه لوازم توانبخشی به معلولان و استفاده از مشارکت اجتماعی را سه برنامه راهبردی بهزیستی برشمرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه لایحه حمایت از حقوق معلولان از سوی دولت به مجلس اعلام شد، گفت: در این لایحه، مناسب‌سازی برای حضور راحت‌تر معلولان در حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی آسان، ارائه خدمات توانبخشی، توجه به بیمه پایه و اجرا طرح سه درصد حق اشتغال ادارات برای معلولان از مفاد این لایحه است.

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار