121928
۰۴ آذر ۱۳۹۶
گفتگو با شروین بهزادی نوجوان خوش آتیه جودوی کشور؛

جای خالی حمایت از جودو برای تبلور استعدادهای درخشان

نوجوان خلاق جودوی کشور می گوید: ورزشکاران با استعداد زیادی در کشور ما وجود دارند که متاسفانه به خاطر عدم حمایت مسئولین توفیق چندانی در سطح حرفه ای برایشان حاصل نشده است و اگر کوچکترین حمایتی از آن‌ها به عمل آورده شود به بزرگترین افتخارات حتی در سطح بین المللی دست می‌یابند.

به گزارش کودک پرس ، شروین بهزادی نوجوان ۱۷ ساله تهرانی، که از دوران بچگی علاقه زیادی به ورزش داشت در حال حاضر یکی از بهترین و با اخلاق ترین ورزشکاران رشته ورزشی رزمی جودو است. شروین بهزادی رشته جودو را از باشگاه شهرک شهید باقری در غرب تهران آغاز کرد و در نزد استاد عباس سلگی از مربیان صاحب عنوان تیم ملی جودو دوره دیده است. گفت و گویی کوتاه با این نوجوان با اخلاق داشته ایم :

 

 

تحصیل و ورزش توامان با هم، موفقیت را به همراه دارد

 

در دوران کودکی علاقه زیادی به ورزش داشتم و در همان دوران ابتدایی ورزش رزمی تکواندو و کاراته را تجربه کردم اما به دلیل علاقه زیاد به رشته جودو در سال ۸۹ به این ورزش رزمی روی آوردم و به طور حرفه ای و جدی این ورزش را ادامه دادم و تا به امروز سعی کرده ام در کنار تحصیل، به ورزش حرفه ای هم بپردازم و توامان در هر دو زمینه از هیچ کوششی دریغ نکردم چرا که معتقدم تحصیل و ورزش در کنار هم موفققیت حاصل می‌شود.

 

خارج از مسابقه و زمین تمرین از فنون رزمی استفاده نکرده ام

 

از حمایت خوب پدر و مادرم برخوردار بودم

 

خداروشکر از همان ابتدایی که رشته جودو را برای ورزش حرفه ای انتخاب کردم با تشویق‌های پدر و مادرم روبرو شدم و از همان بدو شروع، نه تنها والدینم هیچ مخالفتی با رشته مورد علاقه من نداشتند بلکه روز به روز من را به ورزش سالم تشویق می‌کردند. البته جا دارد از استاد عزیزم آقای عباس سلگی که در حال حاضر مسئول هیئت جودوی استان البرز هستند بابت حمایت و زحمت‌هایی که برای من کشیدند کمال تشکر را داشته باشم.

 

 

افتخارات من….

 

خیلی خوشحالم که در چندین مرحله، در مسابقات باشگاهی، منطقه ای، کشوری، عنوان قهرمانی را کسب نمودم که مهمترین آن، قهرمانی در مسابقات بین المللی ارمنستان در دو مرحله از این دوره از مسابقات بود.

 

 

بچه‌های ما حمایت شوند به افتخارات بین المللی دست پیدا می‌کنند

 

من اعتقاد دارم در حال حاضر رشته جودو هنوز به جایگاه اصلی خودش دست نیافته است. ورزشکاران با استعداد زیادی در کشور ما وجود دارند که متاسفانه به خاطر عدم حمایت مسئولین توفیق چندانی در سطح حرفه ای برایشان حاصل نشده است و اگر کوچکترین حمایتی از آن‌ها به عمل آورده شود به بزرگترین افتخارات حتی در سطح بین المللی دست می‌یابند.

 

خارج از مسابقه و زمین تمرین از فنون رزمی استفاده نکرده ام

 

شروین آهسته بزن

 

در یکی از مسابقات که به مرحله فینال رسیده بودم به یاد دارم وقتی خواستم با حریفم که از دوستانم بود روبرو شوم خیلی سریع نزد من آمد و داخل گوشم به آرامی گفت: شروین آهسته بزن و رعایت حال من را بکن ( خنده).

 

 

از استعدادم سوء استفاده نکردم

 

هیچ وقت در خارج از مسابقه و زمین تمرین از فنون رزمی این رشته در راه نادرست استفاده نکردم چرا که معتقدم ورزشکاری حرفه ای و موفق است که اخلاقش حرفه ای باشد. ورزش جودو برای من صرفا یک ورزش است و به عنوان یک قشر کوچک در این رشته از همه دوستان و هم رشته‌ ای هایم می‌خواهم که هیچ وقت در بیرون از باشگاه، استفاده نادرست و شخصی از استعداد خود انجام ندهند که بیشترین ضرر آن به خودشان بر می‌گردد.

 

 

حرف پایانی…

در پایان از زحمات خانواده و استاد سلگی، استاد صدیقی، استاد نور محمدی، و استاد مدنی و دیگر دوستانی که در این ورزش من را حمایت کرده اند کمال تشکر دارم.

 

منبع: پارسینه

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار