120896
۲۹ آبان ۱۳۹۶
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد؛

ثبت نام کودکان افغانی در مدارس ایران

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش بین المللی کودک و صلح که به مناسبت روز مبارزه با خشونت علیه کودکان برگزار شد، گفت: علاوه بر ساخت مدارس در مناطق مرزی، کودکان افغانی در مدارس ایرانی ثبت نام می شوند.

به گزارش کودک پرس ، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، در همایش بین المللی کودک و صلح که به مناسبت روز مبارزه با خشونت علیه کودکان در کانون پرورشی فکری کودکان برگزار شد گفت: ایران برای کودکان اهمیت ویژه ای قائل است و تا کنون نیز کانون پرورشی فکری کودکان، آموزش و پرورش، بهزیستی و نهادهای مدنی در این حوزه موثر بودند.

او ادامه داد: تصویر ذهنی من از صلح کودک تصویر حضرت علی اصغر (علیه‌السلام) است. او نمادی از مظلومیت کودکان در درگیری و مخاصمات است. این کودک و بلایی که نابخردانه بر سر او آوردند نمادی از اتفاقی است که برای این کودکان می افتد.

ابتکار ادامه داد: بی خانمانی، جراحت ها و آوارگی کودکان را می توان در تصویر کودکی که در دریای مدیترانه به ساحل آورده شده بود مشاهده کرد که همان تصویر دنیا را آشفته ساخت.

 

 

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: اتفاقاتی که در جنگ برای کودکان می افتد محدود به گرسنگی نیست بلکه بکارگیری آنها در جنگ ها و سوءاستفاده جنسی از آنها از مصادیق فجایع دیگری است که برای کودکان درگیر جنگ پیش می آید.

او افزود: از بین رفتن مدارس و بیمارستان ها در زلزله غرب کشور باعث شد تعداد زیادی از بچه ها نتوانند در آرامش درس بخوانند و این درد بزرگی برای کشور ماست.

ابتکار در تشریح اقدامات ایران گفت: ایران امروز کودکان افغانی را در مدارس ثبت نام می کند، همچنین اقدام به ساخت مدرسه در مناطق مرزی کرده تا بتواند به کودکانی که از تحصیل در این مناطق بازمانده اند کمکی کند.

معاون رئیس جمهور در پایان گفت: با وجود جنگ و فجایعی که برای کودکان رقم خورده باید گفت حقوق بشر کارنامه تاریکی تاکنون داشته است.

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار